El Grup Compostel·la celebra la seua assemblea general a l'UJI En el marc de l'assemblea de la xarxa internacional es va celebrar una jornada acadèmica, lliuraments de premis i la concessió de la Conquilla de Marbre al rector

26/09/2016 | SCP

La Universitat Jaume I ha acollit la celebració de l'Assemblea General del Grup Compostel·la Universitats, una de les majors xarxes internacionals universitàries de què formen part 64 centres d'educació superior de tot el món. Amb motiu de la celebració del 25 aniversari de l’UJI, el campus universitari es va convertir en escenari d'aquest esdeveniment internacional que va comptar amb la presència de representants de 34 institucions relacionades amb l'educació superior europees i americanes. Durant els dies 19 i 20 de setembre es va celebrar a l’UJI el Consell General del Grup Compostel·la, una jornada acadèmica on destacats experts van reflexionar sobre el paper de la societat civil com a impulsora de la innovació en la universitat i diversos lliuraments de premis, inclòs el Premi Internacional XX Grup Compostel·la-Xunta de Galícia a Circom Regional; el guardó del V Concurs Internacional de Vídeo Compostel·la-Euronews que van arreplegar un grup d'alumnes del Grau en Videojocs de l’UJI,  i els premis Research Pitches convocats per l’UJI. L'assemblea es va tancar amb una festa de gala on es va lliurar al rector de l’UJI la Conquilla de Marbre del Grup Compostel·la.

L'assemblea es va iniciar amb la celebració del Consell General i el lliurament del premi del V Concurs Internacional de Vídeo Compostel·la-Euronews que, per segon any consecutiu, ha recaigut en una producció de la Jaume I. En aquesta ocasió va arreplegar el guardó l'equip d'estudiants Sticker Vision del Grau en Videojocs de l’UJI pel seu vídeo The Art Gallery. La producció guanyadora, d'un minut i mig de durada, evoca el cinema mut i parla de la riquesa que té la diversitat per a fomentar la creativitat. El vídeo ha sigut íntegrament enregistrat en el plató de fotografia del Laboratori de Comunicació (Labcom) de l’UJI dins de l'assignatura Teoria i Pràctica de la Producció Audiovisual impartida per Esteban Galán. El grup Sticker Vision està format per Ander Caram, Lucía Menéndez, Ramón García, José Manuel Pereles i Nerea Alamar, els quals van arreplegar el premi que inclourà, a més, la possibilitat que un representant del grup realitze una estada de formació al canal europeu Euronews.

Research Pitches

La segona jornada va estar centrada en l'àmbit acadèmic amb la participació de destacats experts internacionals que van reflexionar sobre les relacions entre la universitat, el sector públic, el privat i la societat civil. Durant la jornada es van lliurar, a més, els premis de la primera edició del Research Pitches Contest organitzat per l’UJI, que després d'aquesta edició pilot s'estendrà el pròxim any a totes les universitats membres del CGU. Aquesta primera convocatòria, promoguda des del Vicerectorat d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme encapçalat per la vicerectora Inmaculada Fortanet, va aconseguir una participació de 32 treballs, en els quals els investigadors i investigadores explicaven les seues línies de treball en un vídeo breu. Les investigadores pertanyents als àmbits de les ciències jurídiques, humanes i de la salut Christa María Madrid Boquín, Lorena Bort Mir i María Josefina Peláez, han sigut les guanyadores d'aquest primer concurs i han aconseguit el primer, segon i tercer guardó, respectivament, dotats amb 1.500, 1.000 i 500 euros.

La tercera edició dels Diàlegs Compostel·la en Educació Superior i la segona edició dels Compostel·la Cafè, tots dos centrats en l'ètica en l'educació superior i en els seus processos d'internacionalització, van completar el programa de les jornades acadèmiques.

L'assemblea es va tancar amb la gala de lliurament del XX Premi Internacional Grup Compostel·la-Xunta de Galícia, que enguany s'ha concedit a Circom Regional, l'Associació Professional de Televisions Públiques Regionals d'Europa. La clausura oficial de la XXII Assemblea General va incloure, a més, el lliurament de la Conquilla de Marbre del Grup Compostel·la Universitats al rector de l’UJI, Vicent Climent, en el 25 aniversari de la universitat.

Foment de la cooperació interuniversitària

El Grup Compostel·la d'Universitats és una associació internacional sense ànim de lucre, que treballa en favor de la cooperació i la promoció del diàleg en l'àmbit de l'educació superior. Creada l'any 1993 per un grup d'universitats europees, actualment el Grup Compostel·la està format per 64 membres de tot el món, el que es tradueix en més de 150.000 persones treballant en les universitats i al voltant d'1,3 milions d'estudiants.