Estudiantat del grau de Mestre en Educació Infantil aprèn bones pràctiques educatives musicals amb alumnes del col·legi Àgora Lledó

15/02/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  •  mestre-musica Pedagogiamusical

    En la sessió van participar 50 xiquets i xiquetes del col·legi Àgora Lledó International School. | FOTO: Àlex Pérez

Estudiantat de l'assignatura de Fonaments i Didàctica de l'Expressió Musical del grau de Mestre en Educació Infantil de la Universitat Jaume I ha assistit, per segon any consecutiu i després del bon acolliment de l'experiència el curs passat, a una sessió pedagògica musical amb 50 xiquets i xiquetes del col·legi Àgora Lledó International School.

La sessió, titulada «Mézclum pedagògic II: alternatives metodològiques», ha sigut aplicada a alumnes de cinc anys per a mostrar als estudiants de l’UJI, que en breu començaran el període formal de pràctiques en col·legis de la província, exemples de bones pràctiques educatives musicals que potencien la vivència de la música i la creativitat mitjançant l'aprenentatge a través de les emocions, mostrant la línia educativa musical seguida en l'Àgora Lledó International School (pertanyent a la xarxa internacional NACE), sent l'únic col·legi de la Comunitat que té un projecte de música incorporat des d'1 any.

Per a açò, s'ha comptat amb el professor convidat Sven Valcárcel, artista polifacètic castellonenc la formació del qual s'inicia a edat primerenca amb estudis de violí i violí barroc i es completa amb les metodologies Orff, Willems o Kodaly. En l'àmbit docent, porta més de 15 anys com a professor de música en infantil, primària, secundària, orquestra i violí. En la sessió, Valcárcel ha destacat que «la música és l'única assignatura que treballa de ple totes les intel·ligències múltiples de Gardner, especialment les dues grans oblidades per les altres àrees: la intel·ligència intrapersonal i la intel·ligència interpersonal».

«Ha sigut una sessió que esperem que els alumnes de l'assignatura recorden perquè els aporte inspiració i tècniques que podran incorporar a la seua futura pràctica docent juntament amb totes les altres experiències enriquidores que el món universitari pot proporcionar-los» ha assenyalat José Luis Miralles, professor de l'Àrea de Didàctica de l'Expressió Musical de l’UJI i docent en el Conservatori Professional de Música «Mestre Tàrrega» de Castelló, del que és professor de piano per oposició des del 2008.

Cal destacar que els escolars també han aprofitat la seua visita a la Universitat Jaume I per a conèixer la Facultat de Ciències Humanes i Socials i el Paranimf a través del servei de visites que ofereix la Unitat de Suport Educatiu.

Aquesta activitat ha sigut organitzada per l'Àrea de Didàctica de l'Expressió Musical del Departament d'Educació de la Universitat Jaume I, a iniciativa del professor José Luis Miralles, sota la direcció d'Amparo Porta, i en col·laboració amb el Col·legi Àgora Lledó International School.

Altres notícies de la FCHS:

Urrutia: «La globalització provoca un problema fonamentalment antropològic, social i per descomptat semiòtic»

La Universitat Jaume I dóna acollida a recerques emergents en comunicació i cultura digital

«adComunica» estrena nova etapa amb un número sobre la crisi del model de comunicació públic de proximitat

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions