éBRICKhouse 2016, UJI Motorsport i UJI Electric Racing Team presenten els seus projectes en unes jornades de portes obertes Per primera vegada en el campus universitari s’han instal·lat «Food Trucks» durant les jornades

24/02/2016 | SCP

•  food-trucks UJI_Foodtrucks_16DLL05_in

S’han instal·lat «food trucks» enfront del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial. | FOTO: Damián Llorens

Els equips de éBRICKhouse 2016, UJI Motorsport i UJI Electric Racing Team han presentat els seus projectes en unes jornades de portes obertes que s’han celebrat en els tallers d’Espaitec 2 i el circuit de cross de l’UJI. Durant les jornades s'han realitzat visites guiades, demostracions i tallers relacionats amb el treball que desenvolupen aquests equips. A més, coincidint amb aquestes activitats, s’han instal·lat diversos food trucks enfront del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat.

éBRICKhouse 2016, és un equip multidisciplinari i internacional format per alumnes i professors de la branca d'arquitectura i enginyeria de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals la missió del qual és redissenyar i reconstruir el prototip de casa solar que es va portar a la competició Solar Decathlon Europe 2014 i que es quedarà com a edifici permanent en el campus per a ser visitat i aprofitat com a livinglab.

Formula Student, promogut per l'associació UJI Motorsport Research dins de la Universitat Jaume I, consisteix a dissenyar i construir un xicotet però potent monoplaça per a competir contra altres universitats del món en el campionat internacional denominat Formula Student (FS) o Formula SAE (FSAE). El vehicle constarà d'un xassís multitubular d'acer, carrosseria realitzada en fibra de carboni i un motor de 600cc 4T derivat d'una motocicleta comercial. L'objectiu del projecte és afermar els coneixements adquirits en les aules i adquirir una experiència directa en el desenvolupament d'un projecte d'enginyeria, en aquest cas relacionat amb l'automobilisme de competició.

Finalment, UJI Electric Racing Team és un equip que participarà en la competició que es realitzarà en Motorland (Alcanyís, Aragó) juntament amb altres universitats de tot el món dins de la categoria elèctrica per a demostrar quin de tots els equips han construït la moto amb millor comportament en la pista i en una sèrie de proves dinàmiques que es realitzaran. A més, l'equip haurà de realitzar un projecte teòric sobre el disseny d'una línia de producció que tinga com a objectiu la fabricació en sèrie de 600 unitats.