El Programa d’Atenció a la Diversitat dóna suport a 235 estudiants a l'UJI

17/06/2013 | MARÍA BENAVENTE
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Marcos Llorens és un estudiant invident llicenciat en Psicologia per la Universitat Jaume I que cursa actualment el Màster en Intervenció i Mediació Familiar de l’UJI, en el qual es troba en període de pràctiques formatives. Durant tota la seua trajectòria acadèmica, Marcos ha comptat amb el suport del Programa d’Atenció a la Diversitat (PAD), una iniciativa de la Unitat de Suport Educatiu (USE) que pretén aconseguir la plena integració de l’estudiantat universitari amb algun tipus de necessitat educativa específica (NEE) en la vida universitària, mitjançant la igualtat de condicions. Aquesta gran ajuda, unida a les seues ganes i el seu optimisme, han possibilitat una trajectòria plena de reptes complits.

El primer contacte de Marcos amb la Jaume I es va produir quan es trobava en segon de batxillerat. El PAD, en la seua tasca d’assessorament en etapes anterior a l’UJI, realitza sessions d’orientació universitària als centres de secundària que compten amb estudiants amb necessitats educatives específiques. Aquesta primera valoració de l’estudiantat amb NEE permet adaptar-se a les seus necessitats de cara a la realització de les proves d’accés al campus del Riu Sec. En el cas de Marcos, les seus proves d’accés es van enviar en Braille gràcies als tràmits de la Universitat Jaume I, pionera a sol·licitar-ho per a tots els centres de la Comunitat Valenciana.

Ja com a estudiant universitari, matriculat en la Llicenciatura en Psicologia de l’UJI, el PAD va continuar oferint assistència a Marcos en aquells aspectes que necessitava. En aquest sentit, la Fundació ONCE, que col·labora amb el PAD, va treballar amb ell en la memorització d’itineraris de desplaçament i de zones de pas, per tal de garantir la seua mobilitat autònoma amb l’ajuda d’un bastó. Així mateix, es va facilitar la realització dels exàmens en formats digitals convertibles en àudio amb què Marcos poguera treballar.

Finalitzada la seua llicenciatura, Marcos va continuar la seua formació amb el Màster Universitari en Intervenció i Mediació Familiar. Actualment realitza les pràctiques a l’Aula de Convivència de l’IES Francesc Ribalta, on treballa amb alumnat que presenta algun tipus de dificultat, acadèmica o personal. Sergio Tirado, un dels alumnes de l’Aula amb què Marcos ha treballat regularment, reconeix la seua sorpresa amb la quantitat de coses de què Marcos és capaç de fer: «Al principi em fascinava que poguera distingir monedes o escriure amb l’ordinador». Amb el bon humor i la predisposició que el caracteritza, Marcos transmet dia rere dia que «quan u desitja alguna cosa i s’esforça, no hi ha límits». Eva Cassany, tutora de pràctiques, afirma amb orgull que Marcos s’ha convertit en tot un referent per a l’alumnat de l’Aula de Convivència.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions