El consorci d'universitats EDUC en el qual participa l'UJI rep 12,8 milions de finançament europeu per als pròxims quatre anys

02/08/2022 | SCP

La European Digital UniverCity (EDUC) –l'aliança de vuit universitats europees liderada per la Universitat de Potsdam, a Alemanya, a la qual enguany s'ha adherit la Universitat Jaume I de Castelló– rebrà finançament de la Comissió Europea per a altres quatre anys, segons ha anunciat la Comissió. EDUC és una de les 17 aliances universitàries pilot finançades per la UE des de 2019. L'import del finançament per als vuit socis és de 12,8 milions d'euros durant quatre anys.

Les universitats de Potsdam (coordinadora); de París Nanterre i Rennes 1 (França); Degli Studi de Cagliari (Itàlia); Masaryk (República Txeca); Pécs (Hongria); UJI (Espanya) i South-Eastern-Norway (Noruega) han rebut la confirmació del nou finançament de la UE per a l'aliança universitària. D'aquesta manera, aprofitaran els èxits de la fase pilot i aprofundeixen la seua cooperació en l'àmbit dels escenaris de mobilitat innovadors i la internacionalització dels plans d'estudi.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha expressat la seua satisfacció pel suport econòmic de la Comissió Europea al consorci universitari EDUC. «El nostre objectiu és dissenyar un marc de col·laboració preferent i estable amb les universitats de l’EDUC en les nostres missions d'educació, investigació, innovació i servei a la societat per a convertir-nos en una vertadera universitat europea», ha subratllat. En aquest sentit, Alcón ha destacat l'encert d'adherir-se a aquesta aliança europea d'universitats que «permetrà aprofundir en la vocació europeista d'una universitat com l'UJI, que entén Europa com l'espai natural de treball i de relació universitària».

A curt termini, les vuit universitats pretenen continuar desenvolupant el seu campus virtual conjunt, vincular la investigació i la innovació amb l'ensenyament mitjançant projectes basats en problemes, promoure l'intercanvi i la formació contínua del seu personal científic i administratiu, i reforçar les xarxes en la societat.

En conjunt, l'aliança compta amb uns 200.000 membres de l'estudiantat i 31.000 del professorat, personal investigador, tècnic i administratiu. En 2027, l’EDUC serà un nou tipus de comunitat universitària transnacional, basada en les prioritats del multilingüisme, la inclusió, la interdisciplinarietat i les tecnologies digitals, que prepararà de manera òptima els seus estudiants per als reptes socials del futur.