El programa Study Abroad UJI s'estrena amb un grup d'estudiantat de la universitat mexicana de Puebla

23/06/2022 | SCP

La Universitat Jaume I inicia el programa Study Abroad UJI amb un grup d'estudiantat de postgrau en Psicologia del Treball i de les Organitzacions de la Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (UPAEP), a Mèxic. Aquests estudiants internacionals s'han matriculat en el curs Organitzacions Saludables i Resilients, un dels nou cursos inclosos en el programa Study Abroad UJI, impulsat pel Vicerectorat de Relacions Internacionals amb l'objectiu de promoure la formació acadèmica a través d'estades de curta duració i cursos multidisciplinaris.

En la sessió d'obertura, la vicerectora de Relacions Internacionals, Eva Camacho, ha destacat sobre el programa Study Abroad UJI que «no naix només com una oportunitat per a potenciar la formació acadèmica dels estudiants, sinó com una experiència de coneixement per a tota la vida».

El curs Organitzacions Saludables i Resilients combina un currículum teòric amb l'exposició i anàlisi de casos pràctics d'empreses de la Comunitat Valenciana. La proposta formativa compta amb la direcció acadèmica de la catedràtica de Psicologia Social i directora del grup d'investigació Want-UJI, Marisa Salanova, i la coordinació acadèmica de la professora Valeria Cruz.

Encara que en aquesta ocasió s'ha optat per un format en línia, l'essència Study Abroad radica a oferir una experiència formativa i cultural a través d'estades de curta duració a la Universitat Jaume I. Per aquest motiu, el grup d'estudiantat de la Universidad de Puebla també participarà en tallers turístics, culturals i gastronòmics de la província de Castelló a través de totes les eines digitals actuals. La FUE-UJI s'encarrega de la coordinació i seguiment d'aquestes activitats acadèmiques i culturals, en el marc de la implementació del programa Study Abroad UJI a través de l'encàrrec de gestió de la Universitat Jaume I.

El programa Study Abroad UJI ofereix una formació multidisciplinària a través d'una oferta de nou cursos diferents i mitjançant estades de curta duració que contribueixen al desenvolupament personal i professional de joves de tot el món. Els cursos són impartits per professorat i investigadors líders en cada camp i cada programa formatiu compta amb un currículum teòric actualitzat combinat amb casos pràctics de la regió. L'experiència d'aprenentatge es veu reforçada per l'entorn de formació internacional i la immersió en la vida social i cultural de Castelló.