L’UJI presenta el llibre «El Vilafamés foral», de José Luis Lorenz Andrés

13/05/2022 | SCP

La Universitat Jaume I ha presentat el llibre El Vilafamés foral. De la conquesta a l'arribada dels Borbons (1233-1707), de José Luis Lorenz Andrés en un acte que s’ha celebrat a la Facultat de Ciències Humanes i Socials i que ha comptat amb la participació del professor i prologuista Carles Rabassa, la coordinadora del Màster Universitari en Història i Identitats en el Mediterrani Occidental (segles XV-XIX) a la Universitat Jaume I, Carmen María Fernández Nadal, i l’autor.

L’obra, que és una edició conjunta de Publicacions de l’UJI amb la Diputació de Castelló dins de la col·lecció «Biblioteca de les Aules», aborda com l’estructura feudal que caracteritzava l’edat mitjana suposava una pressió impositiva tan gran per part dels senyors que sovint portava a la població a intentar integrar-se en el patrimoni reial. Prenent com a punt de partida la conquesta de Jaume I l’any 1233, l’obra analitza tots els esdeveniments que van marcar el dia a dia dels habitants de Vilafamés fins a l’any 1707, amb l’arribada dels Borbons.