La Càtedra l’Alcora d’Investigació Musical i Qualitat de vida de l’UJI presenta un musical i una guia didàctica per a lluitar contra l’assetjament escolar «Aquest projecte evidencia una realitat social i com pot ser resolta», ha comentat la directora de la Càtedra, Ana M. Vernia

13/04/2022 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

L’Alcora ha estat seu de diferents accions contra l’assetjament escolar amb la participació de la Càtedra l’Alcora d’Investigació Musical i Qualitat de Vida de la Universitat Jaume I de Castelló, que ha presentat el musical Albertina: un conte per a la prevenció i conscienciació del bullying, amb música composta pel professor i compositor del Conservatori Professional de Música de Castelló, José A. Rebollar i text adaptat per Maribel Rocafull, personal de la UJI, qui també ha assumit el paper de narradora.

El projecte inclou, a més del musical, una guia didàctica i pedagògica, així com activitats per a desenvolupar a l’aula, dissenyades per la professora de la universitat pública de Castelló i directora de la Càtedra, Ana M. Vernia. L’escenografia i coreografia de l’obra ha estat creada per l’acadèmica de dansa de L’Alcora OnDance i la música ha estat interpretada per professionals d’aquest àmbit.

En opinió d’Ana M. Vernia, «l’art és capaç d’empoderar la víctima» i ha afegit que «aquest projecte evidencia una realitat social i com pot ser resolta». L’obra ha commogut el públic que ha tingut l’oportunitat d’assistir als dos passes que s’han realitzat fins ara, un dirigit al públic escolar entre tercer i sisè de primària i un altre per al públic general.

A més, Albertina: un conte per a la prevenció i conscienciació del bullying, s’emmarca dins de les línies d’acció de la Càtedra l’Alcora d’Investigació Musical i Qualitat de Vida, perquè la qualitat de vida no està dirigida només a les persones majors, sinó també a la resta de la población «que cada dia veu com la salut mental, les agressions i altres malalties socials afecten a qualsevol franja d’edat», ha comentat la directora de la Càtedra Ana M. Vernia.

Les activitats amb aquesta temàtica, organitzades per l’Ajuntament de l’Alcora amb el support de la Caixa Rural Sant Josep de l’Alcora, s’havien iniciat amb una taula redona amb participació de Serveis Socials, regidoria d’Assumptes Socials, UJI i l’acadèmia de dansa OnDance, en què s’ha parlat de la importància dels projectes artístics i la greu situació que pateixen els xiquets i xiquetes pel bullying.

La Càtedra l’Alcora d’Investigació Musical i Qualitat de Vida, creada por conveni entre l’Ajuntament de l’Alcora i la Universitat Jaume I, té el suport de les empreses Emigres, la Caixa Rural de l’Alcora i Torrecid. Conjuntament amb la Societat per a l’Educació Musical de l’Estat Espanyol (SEM-EE), organitzen el II CIMAS (Congrés Internacional de Música, Arts i Salut), on es reuneixen especialistes de caire internacional, per a parlar del potencial de l’art en les persones.

Per a més informació: catedrainvestigaciomusical@uji.es - citieslearning@alcora.org

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions