13/04/2022 | SCP

L’Ajuntament de Castelló de la Plana i la Universitat Jaume I han entregat avui dijous 31 de març els guardons de la primera edició dels Premis al Talent Emprenedor de l’Estudiantat UJI, dotats amb un import total de 125.000 euros, i en els quals s’ha reconegut 14 dels 46 projectes presentats en les tres categories contemplades en la convocatòria. Els premis són finançats pels Fons Next Generation de la Unió Europea a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, per a l’elaboració de l’Agenda Urbana Castelló 2030.

En la categoria d’acceleració empresarial UJI-Ajuntament de Castelló per a les millors noves empreses de recent creació, el projecte guanyador del primer premi dotat amb 30.000 euros ha sigut per a CEBIMAT, S.L., Centre per a l’Estudi de la Biodegradació, empresa de serveis relacionats amb els materials biodegradables, especialment en tasques de mesurament de la biodegradabilitat i la compostabilitat. A més, s’han atorgat tres accèssits de 20.000 euros cadascun a Compark Mobility, S.L., aplicació mòbil gratuïta perquè els usuaris de vehicles de mobilitat personal puguen consultar els llocs d’aparcaments disponibles a la seua ciutat; a Movemo Ibérica, S.L. (Momoven), plataforma que permet als propietaris de motos posar la seua moto en lloguer i traure una rendibilitat extra quan no la utilitza de manera fàcil i segura, i a The Jokfun, model de negoci innovador en el qual els usuaris són recompensats pel valor real aportat a la plataforma, com ara dades i contingut de valor, solucionant la gestió de les dades dels usuaris.

En la categoria al talent estudiantil amb vocació emprenedora, s’han concedit cinc premis de 4.000 euros cadascun als projectes Maddi Legal, plataforma que facilita la signatura digital de contractes o documentació legal; ASER, aplicació per al suport de malalties rares; SemanTICS, plataforma d’intel·ligència de mercats per a la gestió del risc reputacional; Retelier, plataforma que facilita trobar idees de regal a mida, i Ecomani, servei integral que engloba les necessitats que es puguen tindre en una llar.

Finalment, en la categoria de premi estudiantil d’idees disruptives vinculades als reptes de futur en àmbits estratègics per a la ciutat de Castelló de la Plana s’han entregat cinc premis de 3.000 euros. Els projectes guardonats han sigut ConnectApp, eina tecnològica perquè els ciutadans puguen compartir i traslladar a l’ajuntament les possibles necessitats en els seus respectius barris; Terreta Circular, projecte per a la creació d’un centre de gestió de residus d’aparells elèctrics i electrònics; Rolling Encaminador, aplicació per a la creació de rutes; Greengo, solució de mobilitat elèctrica per a Castelló amb una flota de vehicles elèctrics compartits, i #CastellónCiudadDigital, projecte amb el qual es pretén posicionar Castelló com a ciutat digital líder a escala nacional.

D’altra banda, entre totes les candidatures presentades, s’ha sortejat 20 inscripcions anuals d’AlumniSAUJI Premium.

L’acte de lliurament dels premis ha estat presidit per la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, acompanyades per la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, i regidora d'ocupació, Patricia Puerta.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha destacat que els premis Talent Emprenedor «han suposat una oportunitat perquè l’estudiantat de l’UJI es promocione com a agent de canvi i d’emprenedoria. A més, aquesta col·laboració entre la Universitat i l’Ajuntament contribueix a l’ecosistema emprenedor de Castelló com a eina de transformació responsable i sostenible». A més, Alcón ha expressat la seua confiança en el fet que «aquest tipus de convocatòries servisquen d’estímul perquè l’estudiantat continue cultivant competències transversals, com són la innovació, la creativitat i l’emprenedoria».

Per la seua part, l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Amparo Marco, ha donat l’enhorabona a tots els guanyadors i agraït la participació de totes les persones que han concorregut a aquests primers Premis al Talent Emprenedor. «Des de l’Ajuntament hem posat en marxa aquesta iniciativa amb la qual volem impulsar la creativitat, la innovació i fomentar la vocació emprenedora de l’estudiantat de la Universitat Jaume I», ha manifestat. Marco ha destacat a més que amb aquests premis «reconeixem també el talent emprenedor gràcies a la categoria que premia les millors noves empreses de recent creació».

Els Premis al Talent Emprenedor de l’Estudiantat UJI han sigut convocats per la Universitat Jaume I, a través del Vicerectorat d’Estudiantat i Compromís Social i de la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge, amb el patrocini de l’Ajuntament de Castelló, per a reconèixer les millors iniciatives emprenedores i trajectòries empresarials de triple impacte de l’estudiantat i titulats i titulades recents de l’UJI i potenciar així l’esperit emprenedor en l’àmbit universitari.

El comitè de selecció ha estat format per David Cabedo, vicerector adjunt de Transferència i Innovació; Patrícia Puerta, regidora delegada d’Ocupació; Remedios Pavón, cap de negociat d’Agència de Desenvolupament Local; María Ripollés, directora de la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge, i Jordi Torner, tècnic de l’Àrea de Dinamització de l’Estudiantat i Suport a Associacions, com a secretari.

Fotografies