L’empresa d’Espaitec Psique System desenvolupa Conecta-T, l'aplicació que sociabilitza les persones amb trastorns mentals L'aplicació fomenta la interacció social entre les persones amb trastorn mental, els seus familiars i professionals de salut mental

03/02/2022 | SCP

La firma Psique System, vinculada a Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló, ha desenvolupat l'aplicació social Conecta-T amb l'objectiu principal d'impulsar la interacció social de persones amb discapacitat psíquica, com l'esquizofrènia o el trastorn bipolar. L'app Connecta-T ofereix un xat per a crear grups d'oci i que persones en situacions similars es coneguen; reptes diaris personalitzats per a entrenar habilitats socials i de cognició, i l'agenda d'activitats que ofereixen els ajuntaments per localitat.

Conecta-T es dirigeix a les persones amb trastorn mental i els seus familiars i també als professionals de l'àmbit de la salut mental. L'aplicació disminueix l'aïllament social, augmenta la interacció entre usuaris de diferents centres i ofereix alternatives d'oci per a les persones adultes amb malalties mentals potenciant, amb això, l'ús de les noves tecnologies com eines per a la rehabilitació psicosocial, ja que proporcionen una via d'inclusió per a aquesta població que es troba exclosa, etiquetada o des de la visió de l'estigma social.

L'aplicació social es troba actualment en procés de validació científica dels beneficis que ofereix l'ús de Conecta-T, així com el seu disseny, perquè siga senzill i intuïtiu per als seus usuaris. Un dels objectius de la tecnològica castellonenca és poder ampliar l'ús de Conecta-T a altres col·lectius com, per exemple, persones amb síndrome de Down.

Psique System
Psique System és una firma que centra la seua activitat en la creació de noves eines tecnològiques per a la rehabilitació psicosocial de col·lectius vulnerables. L'empresa la formen la psicòloga Carla Juan Alfaro, CEO de Psique System, i Marc Pérez Masdeu, desenvolupador informàtic, tots dos amb experiència en el camp de la salut mental.

La companyia tecnològica va nàixer en 2021, després de ​​rebre 10.000 euros de finançament de Banco Santander, a través de Santander Universidades, per ser un dels projectes guanyadors de la tercera edició del programa d'emprenedoria social de la Universitat Jaume I, «UJI Emprèn OnSocial», iniciativa promoguda conjuntament pels vicerectorats d'Investigació i Transferència i d'Estudiantat i Compromís Social, concretament a través de la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge i de la Fundació General de la Universitat Jaume I, entitat gestora d'Espaitec, i amb la col·laboració de SECOT Castelló.