La Universitat Jaume I presenta el llibre «Historias de un niño republicano» de Juan Perona

08/02/2022 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha presentat el llibre Historias de un niño republicano. Guerra, derrota y represión en la ciudad de Castelló, de Juan Perona Fausto al Menador espai cultural, dins del cicle de presentacions dels títols de la col·lecció «Història i Memòria».

La presentació de Historias de un niño republicano ha comptat amb l’assistència de Rosa Monlleó, fundadora de la col·lecció «Història i Memòria»; Lluís Meseguer, catedràtic de Filologia Valenciana de l’UJI, i Germán Renau, diputat a les Corts Generals.

Juan Perona Fausto va nàixer a Castelló de la Plana l'any 1931. La seua família procedia de Cieza (Múrcia). El germà major del pare de Juan Perona, Diego Perona Martínez, va ser tinent d'alcalde de la ciutat de Castelló durant la Guerra Civil i membre del Comitè Executiu Antifeixista de Castelló. Aquesta circumstància va afectar a tota la família Perona després de la guerra.

L'autor d'aquesta obra va patir les conseqüències de la repressió franquista, els obstacles que li impedien desenvolupar el seu treball fins que va decidir partir a Austràlia amb la dona i la filla. En aquest país d'adopció ha viscut els seus millors anys, però mai ha oblidat la seua benvolguda ciutat de Castelló.

Els escrits de Perona, que pertany a la generació d’«els xiquets de la guerra», plasmen de manera molt sentida i crítica els fets dramàtics que va haver de viure durant la Guerra Civil i el Franquisme.

Fotografies