10/11/2022 | SCP

La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I ha iniciat la divuitena edició del Seminari Internacional contra la Violència de Gènere, que enguany se centra en els espais segurs i lliures de violències sexuals.

La vicerectora de Responsabilitat Social, Polítiques Inclusives i Igualtat de l’UJI, Elsa González Esteban, ha participat en la inauguració del seminari en la qual ha assenyalat que «en plena era digital, la violència sexual que s’exerceix en els diferents espais, no sols físics sinó també virtuals amb noves manifestacions d’aquesta violència com ara el sexting o el ciberassetjament, segueix tenint les dones com a víctimes principals i, a més, ha descendit l’edat d'aquestes víctimes», per la qual cosa ha recalcat la importància de continuar amb la investigació, formació i reflexió en aquest àmbit «perquè és més necessària que mai».

La inauguració també ha comptat amb la presència de la vicepresidenta de la Fundació Isonomia i directora del seminari, María José Senent, i de la membre honorífica del patronat de la Fundació, Asunción Ventura.

En el marc del Seminari, s'ha fet lliurament del XVIII Premi Isonomia contra la Violència de Gènere, atorgat en aquesta edició a Esperanza Bosch, doctora en Psicologia, professora i investigadora de la Universitat de les Illes Balears. La seua línia d’investigació principal és la violència de gènere, misogínia i patriarcat amb un focus especial en l’assetjament sexual a les universitats. A més, és una de les primeres expertes en l’amor romàntic i la seua vinculació amb la violència de gènere.

La vicerectora ha felicitat la guardonada per la seua tasca com a investigadora, docent i activista per la igualtat de gènere i ha agraït les seues contribucions al coneixement de les desigualtats i la violència en l’espai universitari. «Gràcies pel teu treball i obstinació a fer de la institució universitària un lloc de tolerància zero cap a la violència de gènere», ha apuntat.

Esperanza Bosch ha oferit, a més, la conferència inaugural del seminari sota el títol «Sexisme i violència contra les dones».

El XVIII Seminari Internacional contra la Violència de Gènere de la Fundació Isonomia de l’UJI continua dimecres a la vesprada i dijous 10 de novembre al matí amb diferents conferències, taules redones i presentacions de comunicacions.