L'UJI revalida el seu posicionament entre les 700 millors universitats del món

15/09/2021 | SCP

L’Academic Ranking of World Universities (ARWU), elaborat per la Jia Tong University de Xangai a partir de l'anàlisi de dos mil institucions d'ensenyament superior i considerat internacionalment com l'indicador d'universitats més prestigiós, ha revalidat un any més el posicionament de la Universitat Jaume I, la universitat pública de Castelló, que es troba en el tram 601-700 de les mil universitats millors del món.

La classificació publicada ahir indica que la universitat pública de Castelló és una de les 21 universitats espanyoles que es troben entre les primeres 700 universitats del món i comparteix posicionament en el tram 601-700 amb les universitats d'Alacant, Extremadura i Balears. En total, Espanya ha situat 39 universitats entre les 1.000 primeres del món, 16 menys que l'any passat.

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha felicitat tota la comunitat universitària per aquest resultat, que consolida la reputació de la institució castellonenca en l'àmbit internacional i ha destacat que «aquesta magnífica posició entre les universitats del món, per segon any consecutiu, no hauria sigut possible sense el treball de tot el nostre professorat i de tot el nostre personal d'administració i serveis, i també del nostre estudiantat. Els tres estaments treballen cada dia per a fer més gran la nostra Universitat i ací estan els resultats».

La classificació del rànquing ARWU té en compte indicadors de rendiment acadèmic o d’investigació, com ara el nombre de titulats i personal del centre amb premis Nobel o medalles Fields, el nombre de publicacions en revistes internacionals de prestigi com Nature o Science; el nombre d'investigadors altament citats segons la llista anual elaborada per Clarivate Analytics; els articles indexats per Science Citation Index-Expanded (SCIE) i Social Science Citation Index (SSCI) i el rendiment acadèmic per càpita d’una institució.

L’UJI destaca en vuit matèries, que situen la universitat castellonenca en els primers llocs de les universitats del món, com són nanociència i nanotecnologia i també salut pública (entre les 300 millors), química, ciència dels materials i enginyeria, psicologia i ciències agrícoles (entre les 400 millors), i ciències ambientals i enginyeria, i farmàcia (entre les 500 millors).

THE World University Rankings 2022

La Universitat Jaume I de Castelló se situa en la franja de les 801-1000 millors universitats del món en el Times Higher Education World University Rankings 2022, una classificació internacional centrada en l’ensenyament, la investigació, la transferència de coneixement i les perspectives internacionals que posiciona l’UJI en el lloc 20 de les 52 universitats espanyoles participants, en la mateixa franja que altres 14, i la segona de la Comunitat Valenciana, empatada amb la Miguel Hernández d’Elx i la Universitat Politècnica de València.

La universitat pública de Castelló destaca especialment en l’apartat d’investigació, un indicador que analitza el volum de publicacions, els ingressos de recerca i la reputació de les revistes acadèmiques en les que ha publicat el personal investigador, on es posiciona en el lloc 725. El segon apartat més destacat de la universitat pública de Castelló és el internacional, en el lloc 746 del món i el tercer és citacions, on l’UJI ocupa el lloc 768.

El rànquing avalua la capacitat del centre per atraure estudiantat universitari, postgraduat i personal docent de tot el món i la proporció de publicacions del total de revistes universitàries d’investigació que tenen almenys un coautor internacional, en l’apartat internacional i els resultats de l’enquesta de reputació per pars, els ingressos i la productivitat, en l’apartat d’investigació.

El rànquing ha sigut elaborat pel setmanari Times Higher Education (THE), fundat en 2004. En aquesta divuitena edició, la classificació inclou més de 1.600 universitats de 99 països.