La Càtedra de Bretxa Digital i Territori de l’UJI analitza el funcionament dels pobles intel·ligents

23/08/2021 | SCP

La Comissió Mixta de Seguiment de la Càtedra de Bretxa Digital i Territori de la Universitat Jaume I s’ha reunit avui dimecres amb la participació de María Muñoz, directora general per a la Lluita contra la Bretxa Digital; David Cabedo, vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria de l’UJI; Vicent Querol, director de la Càtedra, i David Beltrán, del Programa de Mecenatge i Patrocini de l’UJI, a més de Francisca Inés Hernández, cap de Servei de l’Observatori de la Societat Digital i Ana Maria Guerrero, tècnica de l’Observatori. En la reunió, entre altres qüestions, s’han ratificat el conveni de col·laboració de 2021 i la continuïtat de Querol al capdavant de la Càtedra.

A més, els assistents han repassat amb detall les línies d’acció de la Càtedra durant l’any 2021 i han valorat l’èxit de la recent presentació de l’Informe 2020 sobre l’accés desigual des dels espais rurals a la transformació digital. Així mateix, s’ha comentat un treball d’anàlisi del funcionament dels pobles intel·ligents (o smart villages) en les províncies de Castelló i València, que es traduirà en un informe específic que es presentarà en els pròxims mesos. En aquest sentit s’estudien tant la conceptualització dels pobles intel·ligents com els diferents enfocaments amb què es desenvolupen aquest tipus d’iniciatives en l’actualitat.

Així mateix, la Càtedra continuarà treballant en l’anàlisi de l’impacte de la pandèmia en la gent que viu o treballa en els espais rurals, des del punt de vista de la bretxa digital que condiciona el desenvolupament dels seus projectes.

La Càtedra de Bretxa Digital i Territori té com a objectiu orientar polítiques i accions perquè ningú en el medi rural es quede enrere en la gran transformació tecnològica i actitudinal que vivim. Fruit de la col·laboració entre l’UJI i la Direcció General de la Lluita contra la Bretxa Digital de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, la Càtedra desenvolupa accions d'investigació, formació i difusió per a avançar cap a una inclusió plena, més justa, accessible i democràtica, dels diversos espais del territori valencià.