L’Ajuntament de Benicàssim renova la col·laboració amb la Fundació Isonomia de l’UJI

23/07/2021 | SCP

La presidenta de la Fundació Isonomia i rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, Eva Alcón, i l’alcaldessa de l’Ajuntament de Benicàssim, Susana Marqués, han renovat el conveni de col·laboració entre les dues institucions per a realitzar accions de cooperació en la promoció de la igualtat efectiva de dones i homes i la prevenció de la violència contra les dones a través de la participació de l’Ajuntament en la Xarxa Isonomia de municipis.

La rectora Eva Alcón ha subratllat que «la igualtat no només és un principi bàsic d’una societat democràtica sinó que suposa una eina per a generar més i millors oportunitats per a la societat en el seu conjunt». A més, ha destacat «la importància de construir societats més justes des de l’àmbit local gràcies a la confiança de municipis com Benicàssim en el treball de la Fundació Isonomia de l’UJI».

Per la seua part, Susana Marqués ha posat en valor la renovació «d'aquesta aliança amb la Fundació Isonomia amb la qual hem aconseguit posar en marxa el II Pla d'Igualtat de l'Ajuntament de Benicàssim». La primera edil ha destacat la determinació del municipi «per eliminar qualsevol tipus de discriminació per raó de gènere» i ha destacat la importància de l'educació per a aconseguir l'objectiu d'igualtat.

En el marc del conveni, es treballarà en campanyes de sensibilització i accions per al Dia Internacional de les Dones i el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones. També s’oferirà formació en matèria d’igualtat dirigida a l’alumnat de l’EPA i es realitzaran tallers de prevenció de la violència contra les dones dirigits a l’alumnat de l’IES de Benicàssim mitjançant els quals es promourà l’anàlisi i la millora de les relacions interpersonals i la deconstrucció dels valors, creences, estereotips, models d’atracció i comportaments masclistes per a prevenir la violència de gènere a la localitat. Així mateix, es col·laborarà en la campanya «Todos los 25 son 25 de noviembre» que consistirà en una acció de visibilització social de la lluita contra la violència de gènere.

La Xarxa Isonomia està integrada per persones, entitats públiques i privades, empreses i municipis (representats pels seus ajuntaments), que treballen per a impulsar la igualtat efectiva, d'oportunitats i de tracte, de dones i homes i prevenir la violència contra les dones. La xarxa està coordinada i dinamitzada per la Fundació Isonomia, que ofereix avantatges a les organitzacions i persones que conformen la xarxa perquè puguen avançar cap a una igualtat d'oportunitats entre dones i homes i contribuir a una societat més justa i igualitària.