La Universitat Jaume I posa en marxa el carnet virtual de l’UJI

23/08/2021 | SCP

Els membres de la comunitat universitària de la Universitat Jaume I ja tenen disponible el seu carnet digital en la nova l’aplicació de l’UJI.

Es tracta d’una aplicació gratuïta que es pot descarregar tant en Google Play com en App Store. Una vegada descarregada, l’usuari ha d’accedir-hi autenticant-se utilitzant l'usuari i contrasenya corporatiu de l’UJI. Dins de l'app hi ha una icona denominada «Targeta virtual» on es pot veure la targeta amb el codi de barres i el codi QR associat amb aquesta.

Actualment, la targeta virtual facilita l’acreditació personal, el préstec de llibres a la Biblioteca i l’accés al catàleg d’avantatges i descomptes associats al carnet. A més, amb l’app també es pot accedir de forma àgil al Registre i la Seu Electrònica de l’UJI per a fer gestions administratives, rebre notificacions o conèixer les notícies més destacades, entre altres funcions.

Durant el pròxim curs acadèmic 2021-2022, els membres de la comunitat universitària (estudiantat, personal docent i investigador, personal d’administració i serveis i l’antic alumnat que forma part d’AlumniSAUJI Premium) podran fer ús tant del carnet UJI físic com del digital. L’objectiu és anar habilitant totes les funcionalitats que permet el carnet virtual, per tal de deixar d’emetre el carnet físic, en un futur pròxim.

L’app de l’UJI forma part del projecte de la CRUE per a crear i potenciar les TIC en la relació entre les universitats i els seus membres oferint un ampli catàleg de serveis que s’aniran implementant i ampliant progressivament, i compta amb el suport de Banco Santander, a través de Santander Universidades i Universia, per al seu desenvolupament i manteniment.