06/07/2021 | SCP

El programa d'emprenedoria social i tecnològica de la Universitat Jaume I de Castelló, UJI Emprèn OnSocial, promogut pels vicerectorats d'Estudiantat i Compromís Social i Investigació i Transferència, ha tancat la seua quarta edició amb la presentació dels vuit projectes finalistes, dels 25 que van iniciar el programa en octubre de 2020. Les iniciatives que han arribat a la fase final del programa són candidates a convertir-se en empreses d'impacte social promogudes per part de l'alumnat, professorat, personal d'investigació, personal de serveis i antic alumnat de l’UJI.

L'obertura de l'acte, que ha tingut lloc de manera virtual per la situació de pandèmia, l'ha realitzat el vicerector adjunt de Transferència, Innovació i Emprenedoria, David Cabedo, qui ha ressaltat la importància estratègica del programa per a l'UJI com a vehicle de transmissió a la societat del coneixement generat en la universitat.

Els responsables d'Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I, Juan Antonio Bertolín, i de la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge, María Ripollés, han moderat la sessió, en la qual també ha participat l'associació Sèniors Espanyols per a la Cooperació Tècnica (SECOT Castelló) per mitjà del seu vicepresident, Vicente Nebot. Tots ells han destacat la qualitat dels projectes participants, l'augment d'iniciatives emprenedores generades edició rere edició, l'esforç realitzat per l'organització del programa per a continuar la formació en format en línia malgrat les dificultats provocades per la situació actual, i el compromís de l'alumnat i professorat participant per a continuar desenvolupant idees que promouen un canvi en la societat amb el suport de la tecnologia i la innovació.

Les vuit idees candidates a convertir-se en empreses d'impacte social

Els vuit projectes finalistes de la quarta edició d'UJI Emprèn OnSocial combinen compromís social, innovació i tecnologia per a oferir solucions aplicades a tota mena de necessitats socials. Els projectes podran optar a la convocatòria de dues subvencions de 10.000 euros de Banco Santander, a través de Santander Universidades, les bases de les quals es publicaran a principis del pròxim curs acadèmic, per a continuar desenvolupant el seu projecte empresarial dins d'Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I, amb el suport de SECOT Castelló.

Aquests són els vuit projectes finalistes:

Amalgama Desarrollo: Amb el compromís de crear una ocupació compromesa amb el planeta, es pretén facilitar i crear sinergies entre empreses i persones socialment compromeses. Vol ser una consultora i dinamitzadora de projectes que impacten positivament en el planeta.

Eco Bio Me: Es pretén crear una empresa que gestione una plataforma d'intercanvi de béns i serveis bio-eco, compromesa amb el canvi climàtic a través d'una cooperativa, en la qual estiguen implicats usuaris i consumidors conscienciats i fomentant hàbits sostenibles.

Dreamlife: Es basa a facilitar la compravenda de béns immobles prestant especial atenció a les persones sense capital inicial, mitjançant lloguer amb opció de compra.

Biocats: Pretén construir habitatges bioclimàtics a Castelló amb la finalitat de facilitar als joves l'accés a l'habitatge modular i ecològic. A més, en tres anys pretén crear una comunitat mediambiental.

The Jokfun: Pretén crear una nova xarxa social basada en l'humor, una xarxa social que no tracte l'usuari com a producte, que li retorne el poder sobre les seues dades i sense que la seua conducta es veja afectada pel mal ús dels algorismes, pertanyent a una comunitat sana i amb uns valors transparents i ètics, amb l'única missió de fer-los riure. La plataforma repartirà part dels seus ingressos pel valor aportat dels creadors de contingut i de les dades dels usuaris.

Udinoi: Serà una marca en línia de roba casual que pretén ajudar a frenar la despoblació dels pobles de l'interior, mitjançant descomptes en els establiments d'aquestes zones i que faran efectius amb la compra de la seua roba. Tota la roba va personalitzada amb emblemes de les zones rurals.

Último Adiós: Iniciativa que pretén ajudar a superar la pèrdua d'un ésser estimat. Per a això es realitzarà una pàgina web amb informació psicològica i de serveis fúnebres que ajuden a gestionar aquests temes de la millor forma possible.

Vali2: Plataforma en línia que ofereix serveis d'acompanyament per a persones majors. Constarà d'una aplicació a través de la qual es podran contractar els serveis que es necessiten, com per exemple, el servei d'acompanyament puntual als majors vàlids, entre altres.

Cal destacar que la Universitat Jaume I de Castelló, a través dels vicerectorats d'Estudiantat i Compromís Social i Investigació i Transferència, amb el suport de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, ja treballa en la cinquena edició del programa d'emprenedoria social i tecnològica per al curs acadèmic 2021-2022.