Publicacions de l'UJI participa en la Trobada d’Editorials celebrada a Benicarló

14/07/2021 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I de Castelló ha participat en la Trobada d’Editorials que ha tingut lloc el 8 i el 9 de juliol a Benicarló amb l’objectiu de crear un espai de debat i reflexió sobre la situació actual i els reptes de futur de les editorials valencianes, a més de promoure les sinergies i l’intercanvi entre els participants de diferents territoris. Han sigut dues jornades de conferències, tallers i experiències al voltant de l’edició valenciana.

La sessió inaugural es va centrar en els potencials vincles entre la unitat de la llengua en el sector del llibre i un mercat unificat. Així, assumptes com ara l’edició i la distribució del llibre es van desenvolupar en dues taules de debat. En la primera, la presidenta de l’Associació d'Editors del País Valencià Àfrica Ramírez (Balandra), i el president de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, Joan Sala (Comanegra), van introduir el tema. En la segona, titulada «L’edició en català en un territori fraccionat administrativament», Gonçal López-Pampló (Bromera) va moderar les intervencions de Josep Lluch (Proa), Aniol Rafel (Periscopi) i Mercè Climent (Lletra Impresa).

La tercera taula matinal, dedicada a la crítica literària als mitjans de comunicació, portava per títol «Reflexió i anàlisi sobre la permeabilitat territorial dels mitjans de crítica literària». Hi van participar Bernat Puigtobella (Núvol), Joan Safont (periodista i escriptor), Joan Carles Martí (Postdata) i Begonya Pozo (Caràcters), moderats per Víctor Labrado (La Veu dels Llibres).

Durant la vesprada va tenir lloc una sessió formativa sobre eines de gestió de la informació editorial, com Dilve i l’Agència de l’ISBN, en què es destacà el valor de les metadades i la importància de mantenir una base de dades actualitzada i completa com a vehicle per a millorar els resultats del comerç electrònic. Les plataformes de distribució digital del llibre electrònic Libranda, Odiol i Bookwire van protagonitzar el matí de divendres.

Publicacions de la Universitat Jaume I, juntament amb la resta d’editorials de les universitats valencianes, forma part de l’Associació d’Editorials del País Valencià, i col·labora en l’organització de fires, jornades i altres activitats del sector editorial.