La rectora de l'UJI i la delegada del Consell a Castelló aborden vies de col·laboració per a aprofitar el potencial de coneixement i innovació que es genera en la Universitat

09/06/2021 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i la delegada de Presidència de la Generalitat Valenciana a Castelló, Eva Redondo, han mantingut avui la seua primera reunió institucional, una trobada oficial a la qual també ha assistit la directora territorial d'Innovació i Universitats Begoña Bellés. En la reunió s'han repassat projectes en els quals estan treballant totes dues administracions i s'han abordat noves vies de col·laboració per a aprofitar el potencial del coneixement, la investigació i la innovació que es genera en la Universitat.

En aquest sentit, tant Alcón com Redondo han desatacat les possibilitats de col·laboració que ofereix la xarxa de càtedres que, a través de diferents conselleries, comparteixen la Universitat Jaume I i la Generalitat Valenciana. També s'han emplaçat a explorar projectes conjunts en àmbits com el turisme rural, aprofitant els grups d'investigació de l'UJI i sumant altres entitats. Segons han explicat la rectora i la delegada de Presidència a Castelló, el turisme rural és un sector en auge, d'enorme projecció per als municipis d'interior i en el qual la província de Castelló té un enorme potencial.

A més, Alcón ha aprofitat la reunió per a explicar que la Universitat està a l'espera d'una convocatòria autonòmica que permeta optar a fons europeus per a construir el nou edifici de transferència, que se situarà al costat de l'edifici d'Investigació II.

Pel que fa a altres obres, com les de la Facultat de Ciències de la Salut que han entrat en la seua recta final, la rectora de l'UJI ha reconegut l'esforç inversor del Consell, que ha assumit el 85% dels 15,3 milions previstos per a executar la segona fase donant així resposta a la reivindicació de la Universitat.

Finalment, la rectora de l'UJI ha abordat la qüestió del finançament universitari. En aquest sentit, ha subratllat la importància que els equips econòmics de les universitats disposen de la proposta sobre la qual està treballant la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i així poder fer aportacions. «Necessitem que s'active el nou pla de finançament del sistema universitari valencià, que tinga caràcter pluriennal i que permeta l'estabilitat i la sostenibilitat financera de les universitats, atenent criteris actualitzats, i que es tinga en compte l'impacte de les universitats en el territori», la qual cosa, en paraules d'Eva Alcón, «permetrà avançar en objectius compartits com l'excel·lència i la competitivitat internacional».