L'UJI impulsa el projecte educatiu «Ajudar és guanyar» per a conscienciar a través de l'art Una exposició virtual recull el treball d'alumnat de l'UJI i altres centres educatius, instituts i escoles de la província

03/06/2021 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Universitat Jaume I de Castelló, després de la bona acollida de l'exposició virtual «Sols amb igualtat serem millors» presentada el desembre de 2020, torna a liderar un projecte educatiu en línia que pretén conscienciar a la població mitjançant l'art en les seues diferents disciplines.

La mostra, sota el lema «Ajudar és guanyar», ofereix obres artístiques creades per l'alumnat de l'UJI i altres centres educatius, instituts i escoles, de localitats de Castelló, juntament amb col·laboracions en els camps del dibuix, el teatre, la literatura i la fotografia. El projecte, finançat amb la convocatòria de projectes culturals UJI-encultura del Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals, també ha comptat amb la col·laboració d'entitats no lucratives com Cáritas, Koopera, Creu Roja i Banc d'Aliments.

L'exposició podrà visualitzar-se a partir d'aquest dijous 3 de juny, a les 10 hores, en el canal de YouTube de CulturaNet amb el títol «Exposició virtual Ajudar és guanyar» o en el següent enllaç: https://youtu.be/qhdslleg_ng. Una altra de les novetats d'enguany és que l'exposició s'oferirà en valencià amb subtítols en castellà.

Les quatre temàtiques que l'alumnat de l'assignatura Màrqueting Social i Polític de 4t curs del Grau en Administració d'Empreses de l'UJI, encarregat de coordinar a tots els centres, ha abordat durant el present curs 2020-21 han sigut l’ajuda a persones que no tenen recursos econòmics per a poder alimentar-se, vestir-se o per a continuar estudiant, i l'ajuda a les famílies amb xiquets o xiquetes menuts que no tenen un joguet per a poder gaudir-ne. L'ombra allargada de la pandèmia i els seus estralls estan darrere de moltes d'aquestes temàtiques, encara que l'espectador també podrà reflexionar sobre l'altra cara de la moneda a partir del consumisme exacerbat i les compres compulsives (en roba, aliments…).

Els centres i persones que han participat en aquesta iniciativa són alumnat d'ADE de l'UJI, CEIP Censal de Castelló, CEIP Grangel Mascarós de l'Alcora, la contacontes Rosabel Canós, l'artista grafitera Isabelle Nuytten, l'escriptor i mestre Josep Joan Miralles i Torlà, el també escriptor Raúl Hernández, alumnat de 3r d'ESO de la Secció d'Educació Secundària Alfonso XIII de Cabanes, el fotògraf Joan Tomàs Miralles, l'artista de reciclatge creatiu Alejandra Campos, alumnat de l'IES Gilabert de Centelles de Nules, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Castelló, grup Maset de Frater de Castelló, alumnat de l'assignatura Producció Audiovisual del Grau en Publicitat i Relacions Públiques de l'UJI, el grafiter Lucás Adrián Rocher i Rubén Guzmán García, enginyer de disseny industrial per la Universitat de València.

La coordinació de tot el projecte ha sigut, una vegada més, dirigida pels professors Vicent Tortosa Edo (ADE) i José Antonio Arias (EASD). L'exposició està dissenyada per la firma CulturaNet amb la veu en off de la periodista cultural Patricia Mir Soria.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions