La Universitat presenta el nou programa Sènior UJI dirigit al seu personal jubilat

05/05/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha presentat el nou programa Sènior UJI dirigit al personal jubilat de la universitat pública de Castelló en un acte celebrat al Menador Espai Cultural en el qual també s’ha retut homenatge a les 15 persones jubilades durant l’últim any. L’acte ha estat presidit per la rectora de l’UJI, Eva Alcón, qui ha estat acompanyada per la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals, Carmen Lázaro.

El programa Sènior UJI naix com a agraïment a l’esforç i dedicació del personal jubilat a la Jaume I amb l’objectiu de facilitar els mecanismes perquè aquest col·lectiu puga mantindre el vincle amb la institució i gaudisca dels avantatges similars als que tenia en l’anterior etapa. A més, estableix vies de col·laboració per al personal d’administració i serveis i el docent i investigador jubilat que volen seguir participant de forma activa en la vida universitària.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha destacat que «el nou programa Sènior UJI naix del compromís per a dissenyar un espai propi per al nostre personal jubilat o que està a punt de jubilar-se amb l’objectiu d’establir vies de col·laboració per a qui vol seguir participant en la vida universitària de manera activa quan finalitza la relació laboral». A més, «pretén enfortir els vincles amb el personal de l’UJI, tant PAS com PDI, que mantenen eixe sentiment de pertinença a la institució més enllà de la relació laboral, perquè segueixen sent part d’eixe "Som UJI" que hem construït entre totes i tots». Per últim, ha agraït «el treball, la dedicació i la implicació de totes les persones que han treballat per a fer possible la posada en marxa del Sènior UJI».

Per la seua part, la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals, Carmen Lázaro, ha recordat alguns dels avantatges de què gaudeixen els membres del programa Sènior UJI entre els quals es troben el manteniment del compte i correu corporatiu i del carnet UJI, l’accés a instal·lacions i serveis universitaris com ara la Biblioteca, el Servei d’Esports, cursos de formació del Servei de Llengües amb preus reduïts o el Paranimf, entre d’altres. Els membres Sènior UJI també podran  col·laborar, de manera voluntària i gratuïta, en el mateix programa Sènior UJI, així com en altres programes universitaris.

Aquest programa va dirigit al personal jubilat a l’UJI, tant personal d’administració i serveis com docent i investigador, i personal jubilat en una entitat diferent amb carrera docent o professional de més de 10 anys a la Jaume I i amb almenys 65 anys d’edat.

L’acte ha finalitzat amb el reconeixement al personal jubilat durant l’últim any previst inicialment per al passat mes de febrer durant l’acte acadèmic per commemorar l’aniversari de creació de la Universitat i que es va ajornar per la pandèmia. En aquest punt, la rectora, Eva Alcón, ha agraït a totes i tots «haver escrit la història quotidiana de la Universitat i ajudar a construir un futur millor per a totes i tots». «La suma del vostre treball individual ha contribuït a fer realitat el lideratge de l’UJI en la creació i transmissió de coneixements, en la transferència i la innovació, reivindicant, al mateix temps, valors com el respecte, la igualtat i la inclusió social», ha afegit.

Per últim, ha assegurat que no hi ha cap dubte que «l’UJI és la Universitat que és avui en dia, un referent en molts àmbits, perquè s’ha apostat amb decisió per les persones; per donar valor a cada professional que ha ajudat a fer d’aquesta universitat -la seua segona casa- una institució capdavantera».

Programa Sènior UJI

Fotografies presentació programa Sènior UJI

Fotografies homenatge al personal jubilat

Vídeo de l'acte