L’Ajuntament de Borriana renova la col·laboració amb la Fundació Isonomia de l’UJI

01/04/2021 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I i presidenta de la Fundació Isonomia, Eva Alcón, i l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, han signat la renovació de la col·laboració entre l’Ajuntament i la Fundació per a continuar amb la promoció de la igualtat d’oportunitats entre dones i homes al municipi.

Aquesta col·laboració estableix la continuïtat de Borriana en la Xarxa Isonomia de municipis per la igualtat efectiva de dones i homes en els seus programes anuals. A més, permetrà tindre accés a informació actualitzada i personalitzada al personal tècnic i polític per al disseny i aplicació de polítiques i mesures d’igualtat d’oportunitats i de tracte entre dones i homes, així com de la programació per al 8 de març, Dia Internacional de les Dones, i el 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència cap a les Dones.

Igualment, a través de l’acord, la Fundació Isonomia també participarà en l’Escola Municipal d’Igualtat, col·laborarà en l’elaboració de materials per a les Maletes Coeducatives de l’Ajuntament de Borriana i participarà en diverses accions formatives.

La rectora de la Universitat Jaume I ha mostrat la seua satisfacció per la renovació d’aquest conveni, ja que «ens permet continuar treballant en la igualtat d’oportunitats perquè siga possible en la nostra societat i en tots els nostres municipis», ha destacat Alcón.

Per part seua, l’alcaldessa de Borriana ha posat de manifest la «importància» de continuar amb aquest espai de col·laboració institucional per a «continuar impulsant polítiques d’igualtat en la ciutat i avançar en la millora de l’educació en igualtat entre la ciutadania de Borriana, especialment, entre la població més jove, i d’aquesta forma encaminar-nos cap a una societat amb més igualtat d’oportunitats». A més, ha afegit que permetrà dur a terme «accions molt necessàries al nostre municipi» i, també, disposar d’estratègies, mesures, instruments i recursos per a «promoure la igualtat entre dones i homes, previndre la violència de gènere i construir una societat més lliure, justa i equitativa».

El conveni, amb una duració d’un any, inclou la difusió d’activitats per a la igualtat efectiva entre dones i homes i la promoció de la Xarxa Isonomia de municipis. A més, possibilita la interacció amb altres ajuntaments, integrats en la Xarxa Isonomia per a l’intercanvi de coneixement, experiències i bones pràctiques.

En aquesta línia, la Fundació Isonomia proporcionarà orientació teòrica, tècnica i metodològica generalista, per al personal municipal, en aquelles àrees de competència de l’entitat i facilitarà informació actualitzada en matèria d’igualtat de dones i homes i violència de gènere: legislació, plans d’igualtat, publicació de subvencions, articles, notícies d’interès i llibres, entre altres.