La Càtedra de Nova Transició Verda promou des de l’UJI la lluita contra el canvi climàtic amb uns premis de videojocs

01/04/2021 | SCP

La Càtedra Interuniversitària de Nova Transició Verda ha convocat a través de la Universitat Jaume I uns premis de Desenvolupament de Videojocs per a la Transició Ecològica dirigits a l'estudiantat de grau o màster de les cinc universitats públiques valencianes en el curs 2020-2021. La convocatòria de la Càtedra, que compta amb la col·laboració del Living Lab Planeta Debug de l’UJI, permet la participació individual o en grup i té com a objectiu fomentar la conscienciació i l’acció social en l’àmbit del canvi climàtic. Els premis estan dotats amb 500, 300 i 200 euros i es podran presentar candidatures a través de la seu electrònica de l’UJI abans del 30 d’abril de 2021.

L’objectiu principal de la Càtedra és desenvolupar activitats d’investigació, docència i difusió sobre estratègies i polítiques públiques en matèria de transició ecològica justa i lluita contra el canvi climàtic en el marc de l’hàbitat sostenible. Pel que fa a la convocatòria, el punt de partida és el convenciment que els videojocs tenen gran potencial com a eina que recrea un món col·laboratiu on l’èxit es beneficia del desenvolupament d’habilitats, creant de forma natural la necessitat d’aprendre per part del jugador, afavorint els canvis de comportament i la generació de consciència ciutadana davant els reptes de la transició verda. En aquest sentit, el concurs pretén promoure el desenvolupament de videojocs que tinguen com a objectiu fomentar el coneixement de les problemàtiques associades a la transició verda i la lluita contra el canvi climàtic en un marc de sostenibilitat, així com afavorir la sensibilització i canvis de comportament de la ciutadania en el marc de la construcció d’un hàbitat sostenible.

Impulsada per la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica de la Generalitat Valenciana, la Càtedra compta amb participació de les cinc universitats públiques valencianes.

Més informació:

· Tauler d’Anuncis Oficial de l’UJI