19/02/2021 | SCP

La Universitat Jaume I coordina i participa en la tercera edició d'UNIferia Grados, el saló virtual gratuït sobre l'oferta acadèmica de 55 universitats organitzat pel Grup de Treball de Serveis d'Informació i Orientació Universitària (SIOU) i emparat per la Conferència de Rectors d'Universitats Espanyoles (CRUE). L’edició d'estudis de grau se celebrarà del 22 al 24 de febrer. Al març, del 2 al 4, serà el torn de la segona edició d'Uniferia Màster.

Aquesta iniciativa té com a objectiu millorar els canals de comunicació entre l'estudiantat i les universitats i garantir la igualtat d'oportunitats sense les limitacions que fins ara presentaven les fires d'educació superior tradicionals.

UNIferia Grados aporta de forma personalitzada a l'estudiantat, a través de la plataforma virtual grado.uniferia.org, tota la informació necessària i rellevant sobre les titulacions oferides per les universitats participants: sistemes d'accés, itineraris formatius, plans d'estudis, possibilitats d'internacionalització o programes de beques i ajudes.

Encara que la pandèmia de la COVID-19 ha obligat a traslladar al món virtual gran part de l'activitat institucional, aquesta fira, des del seu inici en 2019, va eludir les barreres físiques amb una proposta pionera i sostenible. Amb un format 2D, accessible i adaptat als dispositius mòbils (responsive), aquest saló permet als usuaris i usuàries interactuar per videoconferència amb els diferents serveis d'informació i orientació de les institucions participants.

Aquesta fira compta amb un pavelló virtual en el qual se situa un punt d'informació principal, on els visitants hauran de registrar-se. En aquest espai hi ha un cercador per a localitzar títols per branques de coneixement, àmbit geogràfic, estudi, etc. Els potencials universitaris i universitàries disposaran en el seu perfil d'un espai on podran guardar la informació que els haja interessat, a manera de marcador, per a la seua posterior consulta i descàrrega.

A més, el pavelló està compost pels estands de les universitats i tots ells compten amb xat, correu electrònic, vídeos, oferta acadèmica i enllaços a les seues corresponents pàgines web.