La Conselleria eleva al Ple del Consell la implantació a l’UJI del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport el pròxim curs 2021-2022

02/03/2021 | SCP

Deu anys després de la darrera incorporació de nous estudis de grau, la Universitat Jaume I ampliarà la seua oferta formativa. La Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha anunciat que elevarà al ple del Consell de la Generalitat la implantació del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport de l’UJI, pendent d’autorització des del curs passat, per al pròxim curs 2021-2022. Està previst que la confirmació oficial per escrit arribe en abril o maig, quan la Universitat també espera obtenir el vistiplau per a oferir el Grau en Intel·ligència Robòtica, que ja té l’acreditació per part de l’ANECA i només està pendent de l’informe de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP).

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha subratllat que la implantació de nous estudis «s’emmarca dins de l’estratègia institucional per a completar l’oferta formativa amb titulacions que resulten atractives, contribuir a una major diferenciació i singularització d’aquesta oferta i atendre demandes socials de formació qualificada i amb rigor acadèmic».

Alcón ha destacat que l’anunci que s’impartirà CAFE el pròxim curs a la universitat pública de Castelló «es tracta d’una molt bona notícia» i s’ha mostrat confiada que, a la primavera, també es confirmarà l’autorització per al Grau en Intel·ligència Robòtica i per al Màster Erasmus Mundus en Robòtica Intel·ligent Marítima i Marina, que està previst impartir en col·laboració amb tres universitats de Noruega, Portugal i França.

Per la seua part, la vicerectora d’Estudis i Docència, Isabel García-Izquierdo, ha explicat que el nou Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport dona resposta a un perfil professional molt demandat «per a la gestió de l’activitat física en un sentit ampli, des de la professionalització de la pràctica esportiva al foment de la salut i el benestar o, fins i tot, la gestió d’esdeveniments esportius com a recurs turístic».

El Grau de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport s’adscriu a la Facultat de Ciències Humanes i Socials i farà servir les excel·lents infraestructures esportives de la Universitat, amb una superfície de més de 95.000 metres quadrats, que generen un entorn favorable per a la realització de diferents programes d'activitat física. El pla d’estudis s'ha dissenyat amb cinc perfils professionals, als quals se suma el vessant turístic com a valor afegit i tret diferenciador del grau de l'UJI: rendiment esportiu, activitat física i salut, gestió esportiva, recreació esportiva i docència de l'educació física.

Quant a la planificació de l'ensenyament, l'estudiantat haurà de superar un total de 240 crèdits dels quals 60 seran de formació bàsica, 120 obligatoris, 42 optatius, 12 de pràctiques i 6 dedicats al Treball de Final de Grau.