La instal·lació visual lumínica «Coding sapientia» commemora els 30 anys de la Universitat Jaume I

02/03/2021 | SCP

La instal·lació visual lumínica «Coding sapientia», obra d’Alex Peña i Pablo Pujol, se suma a les activitats previstes per a commemorar el 30 aniversari de l'UJI. Cada dia des del 26 de febrer i durant un mes, es representarà en horari de 19 a 24 hores intervenint en la silueta urbana de la ciutat de Castelló.

La instal·lació visual lumínica «Coding sapientia», obra d’Alex Peña i Pablo Pujol, se suma a les activitats previstes per a commemorar el 30 aniversari de la Universitat Jaume I. Aquesta peça d’art efímer, que es reprodueix en bucle, es podrà veure cada dia des del 26 de febrer i durant un mes en horari de 19 a 24 hores, intervenint en la silueta urbana de la ciutat de Castelló.

«Coding sapientia» pertany al projecte compartit «Drama o darkness» i tindrà com a escenari la sala de juntes de l'edifici de Rectorat, lloc des de la qual es gestiona amb cura el jardí de la saviesa que representa la Universitat Jaume I. Des de les finestres d'aquesta sala s'enviaran al cel de Castelló missatges codificats en el llenguatge internacional morse reivindicant-los en la foscor. Les finestres han tingut un marcat protagonisme durant els moments més durs de la pandèmia i ara, les del Rectorat de l’UJI estaran intervingudes amb aquesta instal·lació d’estètica conceptual.

D'aquesta manera, es transcriuran el lema de la mateixa institució, «Sapientia sola libertas est» i la peça literària Jardí de Saviesa escrita per a l'UJI a partir de textos fundacionals d'universitats europees i musicada per Carles Santos en 2013. També es representarà mitjançant aquest codi lumínic el missatge «La Universitat Jaume I honora amb gratitud el món i el poble que l’ha vist nàixer i acompanyat, durant aquests trenta anys, compartint el camí del coneixement» i «30 anys de l’UJI».

Fotografies