L'UJI participa en un projecte internacional d'innovació docent amb l'Algoma University al Canadà

09/02/2021 | SCP

La Universitat Jaume I ha sigut l'única universitat espanyola seleccionada per l'Algoma University (Canadà) per a participar en el Collaborative Online International Learning (COIL), un projecte d'innovació docent en el qual també participa la Soonchunhyang University de Corea del  Sud.

La professora Ana María Cuadros Ramos, del Departament d'Economia, i el professor Víctor del Corte Lora, del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting, són els dos docents de l'UJI triats per a sumar-se a aquest projecte col·laboratiu internacional, finançat amb fons d'Employment and Social Development del Canadà. Els docents que participen en aquest projecte han sigut seleccionats entre nombrosos candidats de diferents universitats a Espanya, Àustria, Corea, Alemanya, el Japó i els EUA.

El Collaborative Online International Learning permet a l'UJI adaptar-se a les condicions actuals de la pandèmia i les restriccions existents de mobilitat (Mobility Innovation Pilot Funding Project). Encara que s'implementa durant aquest segon semestre del curs 2020-2021 en modalitat virtual, la previsió és permetre mobilitats presencials en el futur.

En general, els projectes COIL impliquen el desenvolupament d'assignatures o programes formatius de manera conjunta per professorat de diferents països. Es tracta d'una acció més en l'estratègia d'internacionalització de l'oferta formativa de l'UJI que permetrà a l'estudiantat participant treballar amb alumnat d'altres universitats en diferents països, amb el valor afegit que això suposa per a la seua formació acadèmica i personal.

Aquest programa garanteix una experiència d'aprenentatge internacional des de la pròpia aula de l'UJI gràcies al disseny interactiu del seu contingut; permet introduir l'intercanvi formatiu amb universitats d'altres països en els primers cursos de grau gràcies al seu format virtual i es converteix en una experiència prèvia per a facilitar posteriorment mobilitats presencials. D'aquesta manera, augmenten les opcions que l'estudiantat de l'UJI puga beneficiar-se d'una experiència formativa internacional. A més, el COIL també es converteix en una eina de promoció de la Universitat Jaume I entre estudiantat de diferents continents.