L’UJI i la Diputació de Castelló celebren la cloenda dels programes Talent Rural i Impuls Rural

19/01/2022 | SCP

La Universitat Jaume I ha acollit l’acte de cloenda de la segona edició del programa Talent Rural i la primera d’Impuls Rural amb el qual s’ha reconegut l’esforç i l’aprenentatge a l’estudiantat participant en aquests programes impulsats per l’UJI i la Diputació de Castelló.

La sessió, en la qual s’ha fet entrega dels diplomes acreditatius, s’ha plantejat també com una oportunitat perquè l’estudiantat faça valdre el seu aprenentatge de l'entorn rural proposant solucions innovadores a determinats desafiaments que limiten el desenvolupament rural sostenible. En concret, la Càtedra INCREA ha organitzat i dinamitzat un repte proposat per l’alcalde de l’Ajuntament de Benlloc, Ángel Ribes, als estudiants sobre «Com atraure talent al municipi?». Amb això, a més, l’estudiantat participant han pogut treballar i desenvolupar competències transversals tan importants per al seu èxit professional com són la iniciativa, l'anàlisi crítica o l'emprenedoria. L’equip guanyador ha sigut el format pels estudiants Erik Kiril del Grau en Dret i Alejandro Esturla del Grau en Mestre/a d’Educació Infantil.

Prèviament al repte, Vicente Nebot de SECOT ha impartit la ponència titulada «Emprendre com a estratègia per al desenvolupament rural sostenible».

L’acte ha comptat amb l’assistència de la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez; el diputat provincial de promoció econòmica, formació ocupacional, relacions internacionals i CEDE, Pau Ferrando; el portaveu i diputat provincial d’acció contra la despoblació i el desenvolupament rural, carreteres, expropiacions i enginyeria interna; Santiago Pérez; la responsable de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques de l’UJI, M. Isabel Beas; professorat de l’UJI tutor de l’estudiantat participant i representants de tres de les institucions col·laboradores en els programes: Ajuntament d'Atzeneta, Ajuntament de Benlloc i Cooperativa Agrícola San Bertomeu d'Atzeneta.

Durant la clausura, Inmaculada Rodríguez ha donat l’enhorabona a l’estudiantat becat en aquestes edicions i ha remarcat el caràcter enriquidor que tenen aquestes pràctiques. «Han sigut pràctiques satisfactòries que milloren les possibilitats d’ocupabilitat del nostre estudiantat, per això volem seguir apostant juntament amb la Diputació per a continuar aquests programes i millorar-los de cara al futur», ha afegit.

En aquesta línia, el diputat Pau Ferrando ha assenyalat que «es tracta de projectes que tenen molt de futur perquè tenim el repte de donar valor a les comarques de l’interior que tenen molt a oferir i, per tant, val la pena l’aposta».

Per la seua part, el diputat Santiago Pérez ha donat les gràcies als participants en aquestes iniciatives amb les quals han pogut conèixer la realitat de la vida en els municipis menuts i les oportunitats que ofereixen. «Necessitem les persones que teniu formació per a ajudar aquests municipis a créixer i tirar endavant».  Talent Rural i Impuls Rural són programes concebuts per a la realització de pràctiques curriculars i extracurriculars d’estudis oficials de grau o màster de l’UJI en empreses i entitats locals situades en municipis de menys de 3.000 habitants. En les dues edicions de Talent Rural s’han beneficiat nou estudiants que han realitzat pràctiques en vuit empreses diferents, mentre que en la primera edició d’Impuls Rural, 16 han sigut els estudiants becats pel programa, sis dels quals han realitzat les pràctiques en ajuntaments i 10 en col·legis rurals.

Més informació dels programes:

Impuls rural: https://www.uji.es/serveis/oipep/base/programes/pe/impulsrural/

Talent rural: https://www.uji.es/serveis/oipep/base/programes/pe/talentrural/

Vídeo de l'acte de clausura

Fotografies