Zschimmer & Schwarz i la Universitat Jaume I renoven per tercer any el seu conveni de col·laboració En el curs 2021-2022 l'Aula Zschimmer & Schwarz organitzarà activitats de formació, divulgació i ocupació

20/12/2021 | SCP

L'Aula Zschimmer & Schwarz de Química Sostenible i Circular de la Universitat Jaume I de Castelló ha programat una sèrie d'activitats per al tercer any de col·laboració, que tenen com a objectiu promoure el talent de l’estudiantat, millorar la seua formació tècnica i internacional i divulgar la disciplina de la química sostenible.

El programa del curs 2021-2022 consta d'activitats de formació, com la beca Z&S d'estudis de màster i les jornades sobre química sostenible i altres temes relacionats. També se celebraran accions per a fomentar l'ús dels joves universitaris, com ara les pràctiques curriculars i extracurriculars en Zschimmer & Schwarz España i les pràctiques internacionals en altres seus de la companyia. El programa es complementa amb activitats de divulgació, com els premis Zschimmer & Schwarz als millors treballs de final de grau i de màster de Química, les visites a la filial de Vila-real i el concurs «La química del nostre entorn» dirigit a l'estudiantat de secundària.

Aquestes accions s'han donat a conéixer durant la reunió de la comissió mixta de seguiment en la qual han participat, per part de la universitat, el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació de la Universitat Jaume I, Modesto Fabra; el director de l'Aula, José Mata, i el responsable de Mecenatge i Patrocini, Juan Salvador Pérez. En representació de Zschimmer & Schwarz España, han acudit el gerent, Pedro Hernández; el director tècnic, Aarón Martínez, i la responsable de comunicació, Marina Valverde.

Durant el segon any d'activitat de l'Aula Zschimmer & Schwarz i malgrat la situació sanitària, s'ha atorgat una beca de màster, diversos estudiants han realitzat les seues pràctiques tant en Zschimmer & Schwarz Espanya com a l'estranger, s'han realitzat diferents jornades presencials i virtuals i d'ací a poc temps s'atorgaran els premis als millors TFG i TFM.

El gerent de Zschimmer & Schwarz España, Pedro Hernández, ha valorat positivament el desenvolupament de la col·laboració: «Malgrat les dificultats provocades per la pandèmia, hem aconseguit els objectius de l'Aula, adaptant les activitats programades quan ha sigut necessari. Estem encantats amb la relació amb la universitat i continuarem treballant per a acurtar distàncies entre el món acadèmic i empresarial».

Sobre Zschimmer & Schwarz

Zschimmer & Schwarz és un proveïdor mundial d'additius químics i productes d'alt valor afegit amb seu a Alemanya. Fundat a Chemnitz en 1894, el grup internacional està compost per 30 empreses en 16 països dels cinc continents. Zschimmer & Schwarz està altament compromesa amb la investigació i innovació i amb un fort enfocament cap al client, a través del seu departament de «química a mida».

Les solucions personalitzades de Zschimmer & Schwarz arriben a múltiples indústries, entre altres, cosmètica i productes de neteja, ceràmica, tèxtil i fibres, cuir, pintures i recobriments, lubrificants i altres especialitats industrials.

Fotografies