La Càtedra bp de l'UJI organitza un seminari sobre la seguretat de procés en la industria

03/12/2021 | SCP

La Càtedra bp de Medi Ambient Industrial de la Universitat Jaume I ha organitzat per a aquest dijous, 2 de desembre, el seminari «Seguretat de procés en la indústria», a càrrec del cap de Seguretat Industrial de la Refineria de bp a Castelló, Vicente Mares.

Els processos industrials, especialment aquells lligats a la Directiva Europea d'Accidents Greus, coneguda com a directiva SEVESO, comporten una sèrie de riscos inherents a la seua pròpia activitat.

Durant el seminari s'ha abordat la gestió de la seguretat de procés com l'aplicació dels principis i sistemes de gestió a la identificació, prevenció, mitigació i control d'aquests riscos, per a previndre qualsevol incident o mal que puga afectar les persones, el medi ambient o les instal·lacions, i que també puguen danyar la reputació de les empreses o la confiança dels mateixos empleats.

Des de la importància que es dona en la planta de bp a Castelló a la seguretat, s'ha destacat la necessitat de tindre en compte també les lliçons apreses d'altres incidents, propis o aliens, per a evitar que es puguen repetir en el futur.

A més, Mares ha incidit en la importància de generar una cultura d'empresa entorn de la seguretat, cosa que va més enllà del simple compliment de la normativa i que implica un compromís real per part de tots en aquesta matèria.

Vicente Mares, enginyer industrial per la UPV, ha desenvolupat la seua carrera en bp durant els últims 27 anys exercint diferents rols dins de la companyia fins a arribar al Departament de Medi Ambient, Seguretat i Salut.

Aquest seminari, celebrat a la Universitat Jaume I i que ha superat els 30 inscrits, forma part del programa d'activitats de la Càtedra bp de Medi Ambient Industrial per al curs 2021-2022 i a més s'inclou com a activitat formativa per als alumnes de Seguretat i Higiene Industrial del Grau en Enginyeria Química de l'UJI.

Seminari: Seguretat de procés en la indústria

Sobre la Càtedra bp de Medi Ambient Industrial

La Càtedra sorgeix per l'interés de bp Espanya i la Universitat Jaume I a proporcionar mecanismes per a facilitar la investigació i la divulgació en l'àmbit del medi ambient industrial, així com també acostar el món de l'ensenyament a la realitat de la indústria.

En el seu compromís amb el medi ambient, vol contribuir al benestar amb accions destinades a disseminar el coneixement i a fomentar la consciència ambiental.

www.catedrabpmedioambiente.uji.es