L'UJI signa un conveni de mobilitat amb la Nagoya City University del Japó i aferma la seua estratègia d'internacionalització amb Àsia

03/12/2021 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el rector de la Nagoya City University (NCU), Kenjiro Kohri, han signat un acord de col·laboració per a promoure la mobilitat internacional entre les dues comunitats universitàries. L'acte de signatura pública s'ha celebrat en modalitat híbrida i ha comptat amb la participació de sengles delegacions institucionals.

Alcón s'ha mostrat convençuda que aquest acord «tindrà un impacte estratègic per a la internacionalització de totes dues universitats i permetrà establir vincles sòlids en les activitats formatives i investigadores» i ha destacat que s'emmarca «dins de l'aposta de l'UJI per afermar el seu posicionament a Àsia, concretament al Japó». De fet, aquest és el quart conveni que l'UJI formalitza amb universitats del Japó, després dels ja subscrits amb les universitats de Kanagawa, Mie i Yamaguchi.

En aquest sentit, la rectora Eva Alcón ha recordat que l'estudiantat asiàtic és un dels quals més aposta per la mobilitat internacional, especialment a la regió oriental d'Àsia, que va enviar a més d'un milió d'estudiants a l'estranger en el curs 2019-2020. A més, Alcón ha trasllat a la delegació nipona les potencialitats de l'UJI en matèria d'intercanvi, amb una mitjana per curs de 600 estudiants internacionals en programes de mobilitat.

Per la seua part el rector de la NCU, Kenjiro Kohri, ha afirmat que «un dels reptes de la nostra internacionalització per als pròxims anys és incrementar el nombre d'estudiants internacionals i els països de procedència. A més, també volem augmentar els intercanvis dels nostres estudiants amb universitats espanyoles i facilitar que més estudiants de parla hispana vinguen a Nagoya».

La Universitat de Nagoya City és una universitat pública, fundada en 1950, situada a la província d’Aichi, que compta amb la segona comunitat internacional més gran del Japó, amb 270.000 residents estrangers, únicament seguida de Tòquio.

En el Times Higher Education Impact Rànquings 2021, la NCU va ocupar el primer lloc entre les universitats públiques japoneses (el lloc 17 entre el conjunt d'universitats nipones durant tres anys consecutius) i el 401-600 en el món.

Finalment, la rectora de l'UJI ha agraït el treball que han realitzat els equips de les dues universitats perquè aquest acord de col·laboració s'haja fet realitat i, en concret, ha felicitat els equips del Vicerectorat d'Internacionalització i Cooperació de l'UJI i el de Relacions Internacionals de la NCU, així com a l'oficina de l’EuroFUE-UJI.