La Càtedra INCREA atorga els premis del programa 5UCV Gennera i 5UCV Aula Emprèn Fase 2

23/11/2021 | SCP

La Càtedra INCREA de la Universitat Jaume I ha lliurat els premis del programa 5UCV Gennera i 5UCV Aula Emprèn Fase 2. L'acte ha estat presidit per la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, acompanyada per Vicente Gascó, membre de la junta rectora del Club de Recursos Humans, i la professora Mercedes Segarra, qui participa juntament amb el professor Andreu Blesa en el programa Aula Emprèn.

5UCV Gennera i 5UCV Aula Emprèn Fase 2 són dues activitats que es realitzen en el marc del conveni de la Generalitat Valenciana del Campus de l'Emprenedoria Innovadora. En tots dos casos, a més de rebre formació en línia, s'ha dissenyat un concurs que premia, per a 5UCV Gennera, les millors solucions presentades per l'estudiantat i en 5UCV Aula Emprèn fase 2, les millors iniciatives emprenedores presentades per l'estudiantat participant.

En el programa 5UCV Gennera l'estudiantat UJI treballa en equip, de manera creativa, utilitzant l'anàlisi crítica, un problema plantejat per una organització, en aquest cas, la plantejada pel Club de Recursos Humans, i en el qual se cerquen solucions i escenaris d'oportunitat que ajuden a resoldre'l. D'altra banda, el programa 5UCV Aula Emprèn Fase 2 té com a principal objectiu que l'estudiantat adquirisca valors i competències vinculades amb l'emprenedoria.

Durant l'acte, la vicerectora Inmaculada Rodríguez ha felicitat l'estudiantat de 5UCV Gennera «per les seues originals i innovadores propostes, que han complit l'objectiu d'oferir solucions al repte plantejat» i a l'alumnat que ha participat en 5UCV Aula Emprèn Fase 2 per «la seua capacitat d'observació, que ha permès proposar solucions als problemes que heu detectat en la societat». Els ha agraït el seu esforç i els ha animat a continuar formant-se en emprenedoria i participant en altres programes com l'UJI Emprèn OnSocial.

Vicente Gascó ha destacat l'alt nivell de les propostes presentades «que ens ha posat molt difícil la decisió» i els ha felicitat per la seua actitud oberta cap a iniciatives com aquestes. Per part seua, la professora Mercedes Segarra ha destacat que el programa 5UCV Aula Emprèn «estimula l'observació de l'alumnat des d'un punt de vista crític per a oferir solucions innovadores als problemes socials» i ha animat l'estudiantat a usar els recursos que existeixen en aquest àmbit per a «créixer personalment i professionalment».

Els equips guanyadors del programa 5UCV Gennera han sigut:

La Torre del Coneixement (Ángel Camps Ibáñez, David Castellanos Santos, Nacho Gallardo Sanz i Javier López Muñoz), que proposa com a solució al problema plantejat pel Club de Recursos Humans, la creació d'una plataforma digital representada de manera simbòlica en una torre, dividida en plantes, en la qual cadascuna de les plantes correspon a una política de recursos humans.

File Talks (Jorge Bartol Guillamón, Belén Bellés Beltrán i Ignacio López Lozano) que planteja una app que ajuda a cercar informació i descarregar-la d'una manera senzilla. Aquesta aplicació emmagatzema tot el relatiu als recursos humans en una única àrea i també serveix per a comunicar-s'hi.

Conectapp (Óscar Silvestre Payá, Pascual Sanchis Torrego, Javier Martínez Vives i Guillermo Arnau Tamarit), que proposa la creació d'una eina que permet compartir, donar solució i optimitzar estratègies per a resoldre problemes de recursos humans.

Els equips guanyadors del programa 5UCV Aula Emprèn Fase 2:

Eirene (Alba Alventosa Fas i Lucía Gálvez del Postigo). Un projecte d'aplicació que se centra en la prevenció i tractament de l'ansietat, especialment en els esportistes d'elit, però l'aplicació pot ser usada per qualsevol usuari.

Just Details (Lledó Pacheco, Josep Bellido, Samir Hadri Valls i Ana Isabel Rodado). Una aplicació que mitjançant un conjunt de filtres ofereix una gran varietat de detalls, experiències o regals.

Be an Adult (Álvaro Valls, Daniel Piquer, Carlos Monferrer i Víctor Tikhomirov). Una aplicació gratuïta i joc de rol de pagament on els joves entre 16 i 25 anys aprenen i desenvolupen capacitats i activitats financeres pròpies de la vida adulta.

Fotografies de l'acte