L'UJI participa en la implementació a Espanya d'una iniciativa europea per al seguiment d'egressats

27/01/2021 | SCP

La Universitat Jaume I, a través de la responsable de l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP), Maribel Beas, ha participat en el taller «Desenvolupament d'un full de ruta per a la implementació a Espanya d'una iniciativa europea de seguiment d'egressats» juntament amb representants d'altres tres universitats públiques espanyoles, agències de qualitat nacional i autonòmiques, el Ministeri d'Universitats, INE i Representants d'Estudiants d'Universitats Públiques (CREUP).

L'objectiu del taller ha sigut discutir les fortaleses, obstacles i bretxes de capacitat perquè Espanya es puga sumar a la European Graduate Tracking Initiative (EGTI). Aquesta iniciativa, els antecedents de la qual parteixen de la Recomanació del Consell Europeu sobre el seguiment de graduats (2017) i del Projecte Eurograduate en el qual han participat vuit països, pretén crear les condicions per a generar evidències sobre com els sistemes d'educació superior de la UE preparen els seus estudiants per al mercat laboral nacional i europeu.

En el taller s'han abordat l'anàlisi de necessitats i priorització d'aquestes, metodologia i un calendari d'accions per a realitzar en 2021. Les conclusions s'elevaran a la Comissió Europea.