La Universitat Jaume I participa en la fira virtual «Estudiar en España»

25/09/2020 | SCP

La Universitat Jaume I, seguint la seua estratègia d'internacionalització, ha participat en la fira virtual «Estudiar en España», que s'ha desenvolupat el 23 de setembre de 2020. Aquesta fira es dirigeix als següents països d'Amèrica del Sud: l'Argentina, Bolívia, el Brasil, Xile, Colòmbia, l'Equador, Paraguai, el Perú, l'Uruguai i Veneçuela.

L'esdeveniment va obrir les portes virtuals a les 20 hores del 23 de setembre i va tancar a les 2 hores del 24 de setembre, hora peninsular, per a adaptar-se a l'horari de l'estudiantat que participa en aquesta fira.

En aquesta convocatòria virtual de la fira han participat diverses institucions d'educació superior públiques i privades espanyoles, i al voltant de 600 alumnes llatinoamericans interessats a vindre a estudiar a Espanya han visitat l'estand de la Universitat Jaume I, en el qual han pogut consultar tota la informació respecte a estudis de grau, màster i doctorat, i han tingut la possibilitat de xatejar amb els representants de l'UJI connectats en temps real en la fira.

L'objectiu principal de la participació en aquesta fira virtual és mantindre el contacte amb aquest estudiantat, oferir-li informació sobre l'oferta d'estudis de postgrau de l'UJI i donar continuïtat a les activitats de promoció internacional que la Universitat Jaume I realitza anualment.

L'actual situació d'incertesa a causa de la pandèmia mundial provocada per la COVID-19 requereix una adaptació i reforç de les accions per a donar a conéixer la universitat a escala internacional i aconseguir que l'estudiantat interessat a vindre a estudiar a Espanya trie la Universitat Jaume I per a realitzar els seus estudis de postgrau.

A través dels estands virtuals, les universitats donen a conéixer de manera personalitzada a les persones usuàries la universitat, les seues propostes de titulacions d'estudis de grau, màster i doctorat, els diferents sistemes d'accés, preus, els passos a seguir per a realitzar la preinscripció i fins i tot informació sobre allotjament.

Aquesta fira ha sigut organitzada pel Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE), en col·laboració amb les diferents ambaixades d'Espanya, consolats generals i conselleries d'Educació, i amb el suport de FPP Edu Mitjana.

El SEPIE promou en l'exterior l'oferta educativa i investigadora de les universitats i centres d'investigació espanyols. En aquest sentit, participa en les fires «Estudiar en España» o «Study in Europe», organitza sessions informatives sobre el Sistema Universitari Espanyol i promou la celebració de seminaris de treball entre institucions d'educació superior, entre altres accions.

Així mateix, difon les raons per a estudiar a Espanya davant autoritats i institucions educatives d'altres països amb seu a Espanya i promou l'enfortiment de les relacions de cooperació en l'àmbit universitari.