El Bosc de la Sostenibilitat de l’UJI creix amb quatre fajos procedents del Retaule dels Ports de Beseit

24/09/2020 | SCP

Coincidint amb el cinquè aniversari de la proclamació per part de l'Assemblea General de Nacions Unides de l'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, el Bosc de la Sostenibilitat de l'UJI ha crescut incorporant quatre fajos procedents de la fageda relicta del Retaule dels Ports de Beseit.

L'acte, que altres anys havia incorporat voluntariat universitari, ha vist limitada la participació a causa de la pandèmia de COVID-19 i només hi han participat la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez Moya, i la directora de la Càtedra de Nova Transició Verda, Eva Camacho Cuena, el tècnic de l'OCDS David Joan Marí i per part de l'Associació Amics de Palanques el seu president, Pedro Moratalla i l'enginyer forestal David Molinos.

Els fajos han sigut proporcionats per aquesta associació, i són una aposta per ampliar la biodiversitat del Bosc de la Sostenibilitat. Amb aquesta acció, el Bosc de la Sostenibilitat tributa directament a l'Objectiu 15 de l'Agenda 2030: protegir, restablir i promoure l'ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar sosteniblement els boscos, lluitar contra la desertificació, aturar i invertir la degradació de les terres i aturar la pèrdua de biodiversitat.

A més a més, s'està estudiant la possibilitat d'ampliar la col·laboració entre l'Associació Amics de Palanques i la Universitat Jaume I, constituint una nova aliança per la consecució dels ODS tal com reclama l'ODS 17.

Al llarg de la tardor, la Universitat Jaume I programarà diferents activitats de promoció de l'Agenda 2030 i els ODS com ara jornades, concursos, programes de ràdio i estudis.