El documental d'una estudiant de l'UJI participa en el Programa Atenea de promoció del talent cinematogràfic femení

14/09/2020 | SCP

El Programa Atenea, impulsat per l'Institut Valencià de Cultura (IVC) i l'Associació Dona i Cinema, ha presentat els cinc projectes que participaran en la segona edició d'aquesta iniciativa que té com a objectiu la promoció del talent de joves estudiants, o acabades de graduar en cinema, oferint tutories personalitzades amb expertes del sector per a orientar, aconsellar i potenciar la viabilitat dels seus projectes.

Entre els cinc projectes seleccionats es troba el documental Mare, conta'm de Mireia Saez-Benito Peiró, estudiant de Comunicació Audiovisual de la Universitat Jaume I. La resta de projectes seleccionats són: també en la categoria de documental, l'autoretrat de la directora en Calma. Adaptación de una habitación propia de Mar Álvaro Ruiz de la Universitat de València; en la categoria de ficció, el projecte Anita de Raquel Mínguez i Tamara Ortiz de la Miguel Hernández d'Elx, i Salen las lobas de Claudia Estrada de la Facultat de Belles Arts de la UPV; i en animació, Noche garabatos de Sil Mares, de la Universitat de València.

Enguany, malgrat les circumstàncies, s'han rebut el doble d'inscripcions que l'any passat i la qualitat dels dossiers han millorat considerablement, assenyalen des de l'organització.

El Programa Atenea està pensat per a promoure el talent de joves estudiants o acabades de graduar en cinema oferint una sèrie de tutories personalitzades amb expertes del sector amb la finalitat de donar forma als seus projectes cinematogràfics. El pla de treball, que s'ha estés al llarg de tot l'any, té previst realitzar les tutories durant aquest mes de setembre. Igual que l'edició passada, el programa comptarà amb dues sessions de tutories amb diferents dones expertes en la creació i producció audiovisual i una tutoria i sessió final de pitching on les participants podran tenir una idea del món professional en què entraran després de la universitat.

Enguany, igual que la passada edició, les tutories es desenvoluparan al Col·legi Major Rector Peset i les encarregades de dur a terme les tutories seran professionals: les directores i guionistes Elena Escura i Begoña Soler, per la part artística i creativa de ficció, i per la part de producció, la productora murciana Cecilia Ibáñez, i Lina Badenes, guanyadora del premi del Jurat en el Festival de Màlaga per La boda de Rosa. Les reconegudes documentalistes Ana Victoria Pérez i Alba Sotorra, i les productores Sandra Mora i Marta Figueras seran les encarregades dels projectes documentals. I per a l'animació, per la part artística està María Trenor i en la producció, Maite Ruiz de Austri, guanyadora de dos Goya a millor pel·lícula d'animació. El format de les tutories serà el mateix que l'any passat, amb dos caps de setmana intensius de one to one, i una sessió de pitching impartida per Teresa Cebrián.

Finalment, el programa una altra vegada finalitzarà amb un pitching per a productores al CCC Octubre, si tot segueix endavant i es poguera fer presencialment, per descomptat amb totes les cauteles que exigeixen les recomanacions sanitàries. Des de l'organització, a més, estan treballant a poder oferir el programa en tots els escenaris possibles, i fins i tot en una versió mixta entre presencial i virtual.