L’estudiant de l’UJI Sergi Moyano guanya el segon Premi de Periodisme Alberta Giménez L’alumne ha sigut guardonat per «Una llengua sense senyal», un reportatge audiovisual que protagonitzen Mònica Terribas, Susanna Lliberós i Rafel Gallego

20/07/2020 | SCP

El carcaixentí Sergi Moyano Hurtado, estudiant de segon curs de Periodisme de la Universitat Jaume I de Castelló, ha guanyat un guardó en el XI Premi de Periodisme Alberta Giménez que atorguen el Centre d’Ensenyament Superior Alberta Giménez (CESAG), Endesa i Bankia. Concretament, ha estat distingit amb el segon premi de la categoria audiovisual pel reportatge titulat Una llengua sense senyal, que aborda el tema de la reciprocitat dels mitjans en llengua catalana. Cal destacar que enguany s’han presentat a la convocatòria 59 reportatges d’estudiantat de 19 universitats d’Espanya i Amèrica.

L’obra de Moyano està protagonitzada per alguns dels rostres més coneguts dels mitjans de comunicació públics de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears. En l’audiovisual, participen els periodistes Susanna Lliberós, d’À Punt; Rafel Gallego, d’IB3, i Mònica Terribas, fins fa uns dies presentadora a Catalunya Ràdio. Les tres veus de la ràdio en català analitzen els motius pels quals no s’ha efectuat la reciprocitat dels mitjans de l’espai comunicatiu catalanoparlant. Una qüestió que amaga un rerefons polític no resolt i que obstaculitza la relació entre territoris que comparteixen llengua i cultura.

La comunicació del premi enguany s’ha celebrat en línia per motius de seguretat. La decisió, l’ha presa un jurat format per 15 professionals de reconegut prestigi en el món acadèmic i professional. Diversos mitjans de comunicació han mostrat el seu interès a publicar els treballs guanyadors.

Sergi Moyano col·labora en diversos mitjans de comunicació, entre els quals destaquen Levante-EMV, eldiario.es i À Punt. En 2017 va realitzar el documental Carcaixent en temps de guerra, un audiovisual històric que va reunir testimonis directes de la Guerra Civil i veus expertes. Recentment, ha estat premiat en els 20ns Premis Ràdio Associació de Catalunya pel programa Notes de llibertat, sobre música i drets humans, que coordina i presenta en l’emissora universitària de l’UJI.

Una llengua sense senyal