Publicacions de la Universitat Jaume I opta amb quatre títols als premis d'edició universitària de la Xarxa Vives

11/06/2020 | SCP

La Universitat Jaume I optarà amb quatre títols publicats en 2019 als premis Joan Lluís Vives a l’edició universitària 2020 que convoca la Xarxa Vives d'Universitats.

La candidatura de la Universitat Jaume I al premi en la categoria de millor edició és el títol Amat Bellés i Roig, d’Antonio Gascó Sidro, inclòs en la col·lecció «Biblioteca de les aules, Sèrie maior». Aquesta obra és d’especial rellevància i interés per les característiques de la seua edició i disseny, que destaquen en originalitat i qualitat. Així mateix, l’oportunitat de l’obra és innegable, ja que s’ha publicat coincidint amb la jubilació del pintor i amb l’exhibició a Castelló de les seues darreres obres, la col·lecció Sibil·les.

En la categoria de millor coedició interxarxa, l'UJI opta al premi amb l'obra Accessibilitat i traducció audiovisual. A banda de la qualitat en l’edició i la rellevància i oportunitat en el camp de la divulgació científica, aquesta obra té l’interès d'estar publicada dins de la col·lecció «Biblioteca de Traducció i Interpretació» de la qual formen part en l’actualitat totes les universitats de la Xarxa Vives que ofereixen estudis sobre el tema.

Pel que fa al millor llibre de ciències naturals i aplicades, el títol canditat és Cures bàsiques d'Infermeria, de la col·lecció «Sapientia». L’obra, d’especial rellevància i oportunitat per al coneixement i la recerca en l’àmbit de ciència i tecnologia, és la primera edició, com requereixen les bases. A banda de l’oportunitat, atesa l’actual context de crisi sanitària, i les garanties de qualitat en l’edició, l’obra s’ofereix completamente en obert, de descàrrega gratuïta per a qualsevol persona interessada.

Finalment, l'UJI opta a la categoria de millor llibre de ciències socials, arts i humanitats amb La represa del moviment Freinet (1964-1974), de la col·lecció «Fundació Càtedra Enric Soler i Godes». L’interès, rellevància i oportunitat en la transmissió del coneixement científic en el camp de la pedagogia i la didáctica, unit tot a una edició extremadament acurada i amb il·lustracions històriques a tot color, fa d’aquest llibre una aportació molt destacada.

L’objectiu dels premis, enguany en segona convocatoria, és doble. D’una banda, donar a conéixer el paper de l’edició universitària en la transferència del coneixement en català i el valor i la qualitat de la tasca que desenvolupen els serveis de publicacions i les editorials universitàries de la Xarxa Vives, i d’una altra, prestigiar la llengua en l’àmbit universitari a fi de fomentar-ne i normalitzar-ne l’ús en la difusió del coneixement.

Publicacions de la Universitat Jaume I ja ha obtingut diversos premis que han distingit la qualitat editorial de les obres, i suposen un reconeixement per als autors i autores que confien en l’editorial universitària per publicar els seus treballs.