L’alumne de Medicina de la Jaume I Javier Alfaro Galera serà un dels cinc ambaixadors de l’EU Careers a Espanya

20/05/2020 | SCP

L’alumne del Grau en Medicina de la Universitat Jaume I de Castelló Javier Alfaro Galera serà l’ambaixador d’EU Careers durant el curs 2020-2021 i s’encarregarà de promocionar les possibilitats d’ocupació en les institucions europees a l’UJI, en coordinació amb l’Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP); l’Oficina Europea de Selecció de Personal (EPSO) i la Representació Permanent d’Espanya davant la Unió Europea (REPER).

Javier Alfaro Galera és alumne de segon curs del Grau en Medicina de la universitat pública de Castelló i participa en el programa «Estudia i investiga», el que li permet estar en contacte amb les tasques d’investigació. Va obtenir el premi Ernest Breva a l’excel·lència acadèmica en la categoria de millor qualificació d’accés a la universitat i és matrícula d’honor en batxillerat per l’IES Vicent Castell de Castelló de la Plana. Ha sigut delegat de curs durant el seu primer any a l’UJI i té un alt coneixement d’anglès i un nivell mitjà en francès.

La Universitat Jaume I havia sigut seleccionada per part de l’Oficina Europea de Selecció de Personal (EPSO), juntament amb altres quatre universitats espanyoles (Vigo, Pública de Navarra, Pompeu Fabra i Cadis) per a tenir un estudiant ambaixador EU Careers durant el curs 2020-2021 amb l’objectiu de promocionar entre la comunitat universitària les diferents possibilitats d’ocupació en les institucions europees. A la convocatòria s’havien presentat 20 universitats de l’Estat espanyol.

El programa EU Careers Ambassadors, gestionat per l’EPSO, pretén que l’estudiantat de les universitats europees seleccionat assumisca durant un any acadèmic les funcions de representant de l'esmentada oficina. La convocatòria realitzada a la universitat pública de Castelló va rebre 11 solicituds d’estudiantat de grau, màster i doctorat. La comissió va enviar cinc candidatures a l’EPSO, que després de fer una entrevista, va seleccionar l’alumne de Medicina.

Entre les tasques de l’estudiant ambaixador EU Careers destaca la d’actuar de punt de contacte per a l’estudiantat interessat en les carreres de la Unió Europea, assistir a fires professionals i realitzar presentacions, desenvolupar xarxes d’universitats, divulgar informació i mantenir una presència activa en internet i xarxes socials, entre d’altres. Per aquest motiu, s’han buscat ambaixadors o ambaixadores motivats amb competències en comunicació, habilitat per establir contactes i d’organització, creativitat i innovació.