La Universitat Jaume I crea una nova col·lecció de llibres anomenada «Emergents»

08/05/2020 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha tret el primer número de la nova col·lecció «Emergents», dirigida per Andreu Casero Ripollés i oberta a temàtiques que afavorisquen el diàleg interdisciplinari, coincidint amb la inauguració de les XXV Jornades de Foment de la Investigació en Ciències Humanes i Socials, que enguany es realitza en modalitat en línia davant de l'actual situació causada per la COVID-19.

La col·lecció «Emergents» complementa la revista Fòrum de Recerca, que ha publicat la Facultat de Ciències Humanes i Socials ja durant 24 edicions i que publica el número 25 el 2020. El nom de la col·lecció fa referència a la natura emergent de les recerques que s’hi publicaran, una selecció de les millors contribucions a les Jornades i altres contribucions invitades. El procés d’avaluació, selecció i publicació respondrà a estàndards de qualitat acadèmica, incloses les bones pràctiques del comitè internacional d’ètica de les publicacions COPE (Committee on Publication Ethics) i de l’accés obert, amb llibres electrònics disponibles sense cost.

Els programes internacionals de recerca veuen amb interès creixent la funció de les ciències humanes i socials per a traslladar els beneficis de la inversió en ciència i tecnologia a la societat. El coneixement actual de com l’ésser humà interacciona amb altres individus dins les societats deixa encara moltes incògnites sense resoldre i la recerca en aquestes disciplines té la clau dels grans reptes que se’ns plantegen a les societats del futur.

La Facultat de Ciències Humanes i Socials organitza des del 1995 les Jornades de Foment de la Investigació en Ciències Humanes i Socials per a crear un fòrum de debat on potenciar un treball conjunt i multidisciplinari, especialment de les investigadores i investigadors novells. En les Jornades, l’estudiantat i les investigadores i investigadors adscrits a la Facultat troben un fòrum per a les seues recerques i els seus projectes de recerca, per a aportar veus alternatives i iniciar-se en processos d’avaluació de la qualitat. Aquesta col·lecció és el testimoni del gran abast de les ciències humanes i socials i permet explorar tot allò que la Declaració Universal dels Drets Humans anomena «la família humana».

Enllaç a la col·lecció