03/04/2020 | SCP

L’estat d’alarma per la COVID-19 impedirà la celebració de la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives i de la Lliga de Debat Universitària, previstes del 22 al 30 d’abril de 2020 a la Universitat Rovira i Virgili. Tot i això, enguany han estat 164 els centres docents que han pogut gaudir de les fases classificatòries de la Lliga de Debat en la modalitat de secundària i batxillerat, celebrades a 14 universitats de la Xarxa. De la mateixa manera, les lligues internes de la Lliga de Debat Universitària s’han desenvolupat amb èxit en la majoria de les 15 universitats participants, fet que ha permés a l’estudiantat  implicat en la competició treure profit de l’experiència.

En la modalitat de secundària i batxillerat, les fases classificatòries celebrades entre els mesos de gener i març han obtingut una valoració molt positiva, tant pel que fa a l’organització duta a terme des de les universitats com en relació als resultats d’aprenentatge obtinguts pels docents i l’alumnat. Així ho demostren les enquestes realitzades entre professorat participant en l’edició d’enguany, que en un 90% es mostren satisfets amb la Lliga. Entre els aspectes més valorats, es troben el format dels debats i l’estructura de la competició. Així mateix, s’evidencia el paper clau de les universitats en l’organització de l’activitat, ja que 8 de cada 10 valoren molt positivament les instal·lacions de la competició i 7 de cada 10 tenen la mateixa percepció sobre l’atenció rebuda per part de les universitats.

Des de l’organització de la Lliga de Debat s’agraeix la implicació de tots els agents que han fet possible aquesta edició: centres docents, professorat, alumnat, universitats, membres del jurat i entitats col·laboradores. Així mateix, es treballa ja en la planificació de la propera edició, els detalls de la qual es publicaran al web de la Xarxa. Organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, i Escola Valenciana en el cas del País del Valencià, la Lliga de Debat compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i el Govern d’Andorra. L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut d’Estudis Catalans i l’Ajuntament de València hi col·laboren, a més de diversos ajuntaments, com el de Castelló de la Plana, Guadassuar, Mataró, Olot, Roses, Salt, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa.