El Servei d'Esports de l'UJI promou la pràctica esportiva a casa en el Dia de l’Esport

07/04/2020 | SCP

El Servei d'Esports de la Universitat Jaume I ha celebrat per cinquè any consecutiu el Dia de l'Esport, que enguany ha portat per lema «Jo em menege a casa», amb l'objectiu de fer de l'esport una eina de foment d'hàbits higiènics i de salut, així com contribuir a la millora, manteniment i desenvolupament d'una millor qualitat de vida en aquest difícil període.

Pel tal de commemorar aquest dia, s'han promogut diverses activitats relacionades amb la pràctica esportiva com ara coreografies de zumba, la construcció d'un drac xinès per als més menuts, vídeos i recursos per a utilizar l’esport com a vehicle per ensenyar idiomes, i rutines d'entrenament de cos complet dins de la iniciativa del Servei d'Esports «Quarantena en forma». També s'ha realitzat un torneig d'escacs en línia, que ha comptat amb 73 inscrits.

A més, l'UJI ha animat la comunitat universitària a participar en la iniciativa a través d'un concurs a les xarxes socials en el qual han etiquetat fotos o vídeos de la pràctica d'aquestes activitats amb els hashtags #diadelesport #SomUJIaCasa.

Els esportistes d'elit de l'UJI Carmen Ramos, Alondra Bivolaru i Alexis Sastre també s'han sumat a la celebració del Dia de l'Esport amb uns vídeos que s'han difós a les xarxes socials en els quals han animat a continuar amb la pràctica esportiva a casa.

Aquesta iniciativa ha estat impulsada per la Fundació Trinidad Alfonso (FTA) juntament amb la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i el Comitè Olímpic Espanyol. Com en anteriors edicions, les universitats valencianes que formen part del Campionat Autonòmic d'Esport Universitari (CADU) han col·laborat en el desenvolupament d'activitats especials de promoció de l'activitat física i l'esport.