L'UJI se suma a l'intercanvi científic que ofereix més de 10.000 títols digitals a les biblioteques dels campus Els ebooks s'ofereixen en HTML5 per a facilitar la cerca semàntica

14/04/2020 | SCP

La Universitat Jaume I, juntament amb altres 52 universitats espanyoles, han posat a disposició de les biblioteques dels campus més de 10.000 títols digitals publicats per les editorials d'aquestes universitats i centres d'investigació per al seu ús per part de la comunitat universitària.

Aquest intercanvi científic, possible gràcies a l'acord entre la Xarxa de Biblioteques de les Universitats Espanyoles (REBIUN) i la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE), permet que estudiantat, professorat i personal investigador puga accedir a aquests ebooks publicats per altres universitats diferents a la seua en format HTML 5, la qual cosa facilita la cerca semàntica i per tant la recuperació de la informació i dades més rellevants.

Aquests 10.000 ebooks que integren la col·lecció d'intercanvi científic són monografies i manuals de totes les àrees de coneixement, encara que destaquen les obres corresponents a ciències socials i humanitats.

La plataforma que està fent possible aquest intercanvi de llibres digitals entre les universitats i centres d'investigació és Unebook, lloc web que disposa del fons editorial en paper i digital publicat per les editorials d'aquestes institucions.