El Punt Violeta-Rainbow de la Universitat Jaume I continua en actiu durant l’estat d’alarma per la COVID-19

21/05/2020 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló manté en actiu durant l'estat d'alarma per la COVID-19 el seu Punt Violeta-Rainbow per a oferir suport a les possibles víctimes de la violència masclista mentre es mantinga la situació de confinament. El Punt Violeta-Rainbow continua així oferint informació, orientació i assessorament psicològic en matèria d'assetjament sexual, violència masclista i de diversitat afectivosexual i de gènere tant per via telefònica, perquè l'atenció siga immediata, com telemàtica a través del correu electrònic, Skype i altres eines en línia.

D'altra banda, el Punt Violeta-Rainbow ha modificat la seua pàgina web (https://www.uji.es/serveis/ui/puntvioletarainbow/) per a incloure informació actualitzada, consells i recursos com la guia d'actuació per a dones que estan patint violència de gènere en situació de permanència derivada de l'estat d'alarma per la COVID-19 i informació per al col·lectiu LGTBI en coordinació a escala autonòmica amb les oficines Orienta.

Finalment, des de la Fundació Isonomia s'ha fet difusió de la iniciativa «Mascarilla 19» mitjançant la xarxa de municipis Isonomia, per a donar suport a les víctimes que necessiten ajuda.

La rectora de la Universitat Jaume I i delegada de Polítiques d'Igualtat de la CRUE, Eva Alcón, subratlla la importància que la Universitat mantinga l'atenció i l'assessorament virtuals en casos d'assetjament i de violència de gènere mentre dure l'estat d'alarma. «Aquesta situació de convivència de pràcticament 24 hores obligada per l'estat d'alarma, tal com ens diuen les nostres unitats i serveis d'igualtat, fan preveure un augment de la violència masclista», apunta Alcón.

La rectora de l'UJI assenyala que «el confinament només fa que agreujar un problema que és estructural, com és el masclisme i totes les violències associades». En aquest sentit, a més de mantenir actiu el Punt Violeta-Rainbow de manera virtual, també s'ha fet difusió de la iniciativa «Mascarilla 19» mitjançant la xarxa de municipis d'Isonomia per a poder demanar ajuda en farmàcies i que aquesta s'active.

Cal recordar que l'UJI va impulsar el Punt Violeta-Rainbow amb l'objectiu de visibilitzar i conscienciar sobre la necessitat de cercar solucions per a problemes socials com el masclisme o la LGTBIfòbia.

Videonotícia