Banco Santander lliura a l’UJI premis d’investigació i emprenedoria social i ajudes de grau en STEM

20/02/2020 | SCP

•  premis-santander Acte_Santander_19DLL239_in

FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I ha celebrat l’acte de lliurament de diferents premis i ajudes finançats per Banco Santander, a través de Santander Universidades, dirigides a la comunitat universitària. L’acte ha comptat amb la presència de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; el director de Convenis i Mecenatge de Santander Universidades, José María García de los Ríos; el vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació, Modesto Fabra, i la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez.

La rectora de l'UJI ha agraït l'estreta col·laboració que Banc Santander manté amb la Universitat durant ja 20 anys en diferents àmbits, una col·laboració que es tradueix, entre altres iniciatives, en aquests premis i beques. «Tant Banco Santander com la Jaume I volem reconèixer el talent, l'esforç, la innovació i el compromís social, valors que formen part de l'ADN de les dues institucions», ha assenyalat. Així mateix, Alcón ha afirmat que «eixa constància en la col·laboració amb Banc Santander ha permès avançar a les universitats en àmbits en els quals soles no haguérem pogut i gràcies al vostre suport hem fet passos més grans en la formació, la investigació i la transferència».

Per la seua part, el director de Convenis i Mecenatge de Santander Universidades ha assenyalat que «al Santander tenim la convicció que invertir en educació és la millor manera de contribuir al desenvolupament d'una forma socialment responsable i aquest acte ens permet reconèixer no sols la trajectòria de l'UJI com a referència d'excel·lència en la formació, la investigació, la transferència i pel seu lideratge en innovació, sinó també com a institució compromesa amb el seu entorn socioeconòmic, amb el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible i amb la promoció de la igualtat de gènere dins i fora de la Universitat».

Els premis UJI Compromís Social-Banco Santander, que pretenen impulsar i fomentar la investigació en qüestions relatives al voluntariat social en tots els seus vessants i àmbits d'aplicació, han recaigut en la categoria d’investigacions docents en el professor Òscar Chiva, qui ha obtingut el primer premi pel projecte «Investigant la formació de mestres vers l’educació intercultural i la inclusió social: aprenentatge-servei a l’àrea de Didàctica de l’Expressió Corporal», i en la professora Ana Mercedes Vernia, que ha obtingut el segon premi pel treball «Música i persones: accions voluntàries per a la qualitat de vida com a experiència d’aprenentatge».

En la categoria d’investigacions de doctorat s’ha guardonat la recerca d’Ari Wilson Gómez titulada «Psychological Self Care Program. Intervenciones Psicológicas Positivas basadas en el autocuidado» i en la categoria de Treballs Fi de Màster el premi ha sigut per al treball de Carmen Marín titulat «Proyecto de intervención en motivación y empleabilidad para mujeres pre-universitarias con discapacidad. El Programa REMA. (Resiliencia, Empleabilidad, Motivación y Autoeficacia)».

Pel que fa a les ajudes UJI Emprèn-OnSocial Banco Santander, que tenen com a objectiu promoure l'emprenedoria social, mediambiental i tecnològica entre la comunitat universitària, s’ha premiat el projecte «UGO» de Manuel Lluch Godos, Jordi Malavella Cubells, Vicente López Oliva i Natalia Franch Monferrer, i el projecte «El Telar» de Romary Elena Vaamonde Sánchez.

Finalment, les Beques-Salari Excelentia UJI Banco Santander, que estan destinades a estudiantat de primer curs de graus STEM per tal de promoure la matrícula i la permanència en aquests estudis, s’han adjudicat als alumnes Joan Agost Bellés, Óscar Muñoz Pastor, Miguel Gracia Monforte, i Raul Fortea Ferreres.

Cal destacar que, a més, l’UJI i Santander Universidades han signat una addenda al conveni de col·laboració entre ambdues entitats per a la convocatòria de cinc Beques Santander Progreso per al curs 2019-2020 destinades als millors expedients en grau i postgrau.

Fotografies