El llibre «El periodisme digital amb valor» d'Enrique Canovaca es presenta a Barcelona

11/02/2020 | SCP

El llibre El periodisme digital amb valor. Claus per a la sostenibilitat de la premsa d'Enrique Canovaca, publicat amb el número 39 de la col·lecció «Aldea Global», coeditada per la Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Autònoma de Barcelona i Universitat de València, ha sigut presentat en el Col·legi de Periodistes de Catalunya.

L’acte ha comptat amb la participació de Santiago Ramentol, doctor en Ciències de la Comunicació per la UAB; Ismael Nafría, periodista i director de la revista National Geographic España, a més de l’autor, Enrique Canovaca, periodista i doctor en Comunicació per la Universitat Rovira i Virgili, on exerceix com a professor associat. Soci i impulsor del diari Reusdigital, ha treballat a Canal Reus TV, El Punt Avui i la revista esportiva CMDSport. En l’àmbit acadèmic, ha investigat les estructures empresarials dels diaris digitals a Espanya i a Catalunya i la narrativa emprada a la televisió.

La publicació qüestiona quin model ha d’adoptar avui dia la premsa en l’entorn digital per  a poder complir la seua funció social i informativa. Canovaca reflexiona sobre com els canvis socials provocats per la difusió d’informació a través de les xarxes socials han modificat de forma radical la manera d’informar-se del públic, i com això ha afectat el model de negoci dels mitjans de comunicació, especialment de la premsa.

A través de l’estudi de sis mitjans catalans —La Vanguardia, El Periódico, Vilaweb, Ara, Crític i Reusdigital.cat—, el llibre planteja quines han de ser les bases per a la regeneració periodística. Canovaca analitza també com s'haurien d'organitzar les redaccions i quina hauria de ser la proposta de valor dels mitjans per al futur en l’entorn digital.

La col·lecció «Aldea Global», referent en àmbits de comunicació, ha obtingut el segell de qualitat CEA-APQ, atorgat per la Unió d'Editorials Espanyoles i l'ANECA.

Informació proporcionada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya