L'UJI promou la captació de fons europeus del programa Erasmus+ amb una jornada

13/02/2020 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat una jornada sobre les convocatòries de finançament europeu Erasmus+ amb l'objectiu de promoure la participació dels grups d'investigació de la universitat en aquest programa i així captar fons europeus.

La rectora de l'UJI, Eva Alcón, ha inaugurat la jornada juntament amb el vicerector d'Internacionalització i Cooperació, Joan Antoni Martín, i l'assessor tècnic de la Unitat d'Educació Escolar i Persones Adultes del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE), Miguel Ángel Serna.

En la seua intervenció, Eva Alcón ha destacat que l'UJI ha augmentat en els últims anys un 38% la captació de fons europeus per a projectes d'investigació fins a superar els 10 milions d'euros. «Estic convençuda que hem de potenciar el component internacional en tots els àmbits universitaris: en l'oferta docent, en la investigació i en la mobilitat de les persones, una estratègia que contribuirà a consolidar i posicionar a l'UJI com a universitat innovadora i amb capacitat per a captar i retindre talent», ha apuntat.

La jornada, impulsada pel Vicerectorat d'Internacionalització i Cooperació amb la col·laboració de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa, s'ha centrat especialment en l'Acció clau KA2 del programa Erasmus+ sobre innovació i intercanvi de bones pràctiques.

En la sessió, que ha comptat amb la participació de SEPIE, que actua com a Agència Nacional per a la gestió, difusió i promoció del programa Erasmus+, s'ha informat els assistents sobre les possibilitats que ofereix el programa, així com les claus per a la presentació d'una bona proposta i per a la cerca de socis. Així mateix, s'han presentat alguns casos d'èxit com OnTrain i EO4GEO de l'UJI i el projecte Ecoblue Tourism de la FUE-UJI.