L’UJI manté vuit disciplines en el Times Higher Education World University Rankings

29/10/2020 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló sitúa vuit disciplines en el THE World University Rankings by Subject 2021, segons les dades fetes públiques el 28 d’octubre de 2020. En concret, está inclosa en els camps de coneixement d’Arts i Humanitats, Ciències de la Computació, Ciències Físiques, Ciències Socials, Economia i Negocis, Educació, Enginyeria i Psicologia. Totes les matèries estan situades en la franja 401-500, a excepció de Ciències de la Computació que se situa en la franja 601-800.

La universitat pública de Castelló reafirma el seu posicionament internacional que en setembre la situava entre la franja de les 601-800 millors universitats del món en el Times Higher Education World University Rankings 2021, una classificació internacional centrada en l’ensenyament, la investigació, la transferència de coneixement i les perspectives internacionals que sitúa l’UJI en el lloc 9 de les 50 universitats espanyoles participants, en la mateixa franja que altres dotze, i la segona de la Comunitat Valenciana, empatada amb la Miguel Hernández d’Elx.

En la classificació per matèries, l’UJI destaca especialment pel nombre de citacions, la perspectiva internacional i els ingressos de la indústria i ocupa la setena posició dels centres espanyols en Enginyeria (juntament amb altres quatre universitats) i la vuitena posició en les disciplines de Ciències Físiques (empatada amb altres quatre), Ciències Socials (juntament amb altres sis), Economia i Negocis (juntament amb altres set).

La metodologia del rànquing inclou 13 indicadors de rendiment centrats en cinc pilars fonamentals de l’acompliment: ensenyament, investigació, citacions, perspectiva internacional i ingressos de la indústria. L’apartat de citacions és un indicador d’influència de la investigació que analitza el paper de les universitats en la difusió de nous coneixements i idees.

En internacional s’avalua la capacitat del centre per atraure estudiantat universitari, postgraduat i personal docent de tot el món i la proporció de publicacions del total de revistes universitàries d’investigació que tenen almenys un coautor internacional. Els rànquings han sigut elaborats pel setmanari Times Higher Education (THE), fundat en 2004.

L’edició d’aquest any registra un rècord de 1.512 universitats classificades en almenys una àrea temàtica de les onze que inclou, amb 522 classificades per primera vegada.

Més informació: www.timeshighereducation.com