L’UJI presenta dos novetats editorials de la col·lecció «Fundació Càtedra Enric Soler i Godes» a la Plaça del Llibre a Castelló

16/10/2020 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha presentat en la segona edició de la Plaça del Llibre a Castelló les novetats més destacades de la col·lecció «Fundació Càtedra Enric Soler i Godes»: Josep Francesc Boix Senmartí. El mestre que estimava la natura i la poesia (1901-1933) d'Òscar Pérez Silvestre, i La represa del moviment Freinet (1964-1974), d’Alfred Ramos i Ferran Zurriaga, obra que ha obtingut el premi Joan Lluis Vives 2020 a l’edició universitària.

L’acte va comptar amb la participació dels autors, de la virectora de Cultura i Relacions Institucionals, Carmen Lázaro, i de Natxo Badenes, en representació de la Fundació Càtedra Enric Soler i Godes.

A Josep Francesc Boix Senmartí. El mestre que estimava la natura i la poesia (1901-1933) Oscar Pérez Silvestre fa justícia rescabalant vida i obra poètica i pedagògica del mestre Francesc Boix Senmartí, qui fins ara havia restat un poc al marge, però no oblidat, en la reconstrucció del magisteri arrelat i del pensament valencianista.

La represa del moviment Freinet (1964-1974), a cura d’Alfred Ramos González i Ferran Zurriaga Agustí, reescriu la història del moviment Freinet i la seua lluita per una escola alternativa. Es tracta de la crònica de la resistència d’aquest moviment de renovació docent per portar a la pràctica les seues idees pedagògiques i de canvi social, així com la defensa de la dignitat de la infància, i la coherència radical de l’ofici de mestre. L’obra ha resultat guanyadora de la segona edició dels Premis Joan Lluís Vives a l’edició universitària, convocats per la Xarxa Vives d’Universitats, amb el premi al millor llibre de ciències socials, arts i humanitats.

Fotografies