15/10/2020 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I participa en la segona edició de la Plaça del Llibre a Castelló. La trobada de literatura escrita en valencià i impulsada per la Fundació Llull tindrà lloc a la plaça de Santa Clara del 15 al 18 d’octubre de 2020.

L’editorial de l’UJI presentarà les seues últimes novetats durant aquesta edició en la qual també ha previst un acte per l’obtenció del premi Joan Lluís Vives 2020 a l’edició universitària  i el lliurament de la vuitena edició del premi de poesia Manel Garcia Grau.

Dijous 15 d’octubre, a les 18.30 hores, es presentarà el llibre Josep Francesc Boix Senmartí. El mestre que estimava la natura i la poesia (1901-1933) d'Òscar Pérez Silvestre, i es realitzarà l’acte per l’obtenció del premi Joan Lluís Vives 2020 a l’edició universitària al llibre d’Alfred Ramos i Ferran Zurriaga titulat La represa del moviment Freinet (1964-1974). Es comptarà amb la participació dels autors, de la rectora de l’UJI, Eva Alcón; de Natxo Badenes, en representació de la Fundació Càtedra Enric Soler i Godes; de la diputada de Cultura, Ruth Sanz, i del regidor d’Educació de l’Ajuntament de Castelló, Francesc Mezquita.

Les novetats del Servei de Publicacions de la Diputació i del Servei de Publicacions de l’UJI, Amat Bellés i Roig. Pintar la crònica i el mite i Castelló i la seua cuina. Tradicions, històries i receptes es presentaran el divendres 16 d’octubre a les 18.30 hores amb l’assistència d’Amat Bellés; Antonio Gascó; la diputada de Cultura, Ruth Sanz, i la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals, Carmen Lázaro.

Dissabte 17 d’octubre a les 20 hores està previst el lliurament del premi de poesia Manel Garcia Grau a Berna Blanch Chirivella pel poemari Dolmen. A l’acte participaran la vicerectora de Cultura i Relacions Institucionals, Carmen Lázaro; Jesús Figuerola, de Perifèric Edicions, i Aina Garcia-Carbó, presidenta d’El Pont.

Finalment, diumenge 18 d’octubre a les 18 hores es presentarà el llibre Contra Paradís, de Manuel Vicent amb la participació de l’autor i de la directora de la col·lecció «Història i Memòria», Rosa Monlleó.